دانش و فناوری

بکارگیری دستاوردهای کنگره پژوهش و فناوری دانشجویان در تولید علم

معاون وزیر بهداشت عنوان کرد؛

معاون وزیر بهداشت گفت: از مقالات و دستاوردهای کنگره بین المللی سالیانه پژوهش و فناوری دانشجویان علوم پزشکی کشور در جهت افزایش تولید علم و فناوری در سطح کشور بهره برداری شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دومین نشست شورای سیاستگذاری کمیته کشوری تحقیقات و فناوری دانشجویی در سال جاری با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، اعضای شورا، نماینده معاونت فرهنگی و دانشجویی و مسؤولین دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برگزار شد.

در این نشست که با بررسی آخرین روند برگزاری بیست و پنجمین کنگره ملی و یازدهمین کنگره بین المللی سالیانه پژوهش و فناوری دانشجویان علوم پزشکی کشور در شهریور ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برگزار شد، دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری بر ضرورت ارتقاء کیفی ابعاد مختلف این کنگره بین المللی تاکید و افزود: ضروری است از مقالات و دستاوردهای آن در جهت افزایش تولید علم و فناوری در سطح کشور بهره برداری شود.

در ادامه پناهی از اعضای شورای سیاستگذاری کمیته خواست تا درخصوص تشویق و حمایت از دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور جهت شرکت در کنگره اقدامات لازم را به عمل آورند تا ضمن افزایش کمی حضور دانشجویان و محققان، شاهد رقابت علمی بهتری در این رویداد باشیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: لازم است خلاصه مقالات منتخب در مجلات رسمی به چاپ برسد و چنین رویدادهایی تبدیل به بستری مناسب برای گسترش تولید علم و فناوری در کشور شود. همچنین باید از ایده ها و دستاوردهای دانشجویان حمایت لازم به عمل آید تا دانشجویان بتوانند طرح های خود را به محصول تبدیل کرده و در راستای ارتقاء سطح علمی کشور و نظام سلامت به بهره برداری برسانند.

در ادامه این نشست دکتر قلی زاده معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در خصوص فرآیند برگزاری کنگره گفت: تاکنون اقداماتی همچون تاسیس دبیرخانه کنگره در معاونت پژوهشی دانشگاه، تکمیل کادر اجرایی دانشجویی، راه اندازی وب سایت کنگره، طراحی لوگو و هویت بصری کنگره صورت گرفته که تمامی این اقدامات به منظور ارتقاء کمی و کیفی رویداد مذکور است.

وی افزود: روند دریافت خلاصه مقالات از اول بهمن ماه ۱۴۰۲ آغاز و تا آخر خردادماه سال جاری ادامه دارد و تاکنون ۲۳۳۴ مقاله و ۱۶۸ طرح فناورانه دریافت شده است. دکتر قلی زاده گفت: پیش بینی می شود بر اساس روند ارسال خلاصه مقالات و طرحهای فناورانه مجموعاً تا آخر خرداد ماه بیش از ۳۰۰۰ خلاصه مقاله ثبت شود که خلاصه مقالات پذیرفته شده در مجله Iranian Biomedical Journal با پایگاه های Scopus، Pubmed و Emerging ISI به چاپ خواهد رسید.

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی ارومیه تاکید کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در این کنگره مقرر است ۲۶ پنل و ۴۶ پوستر در محورهای مختلف برگزار و اجرا گردد. همچنین کارگاههای تخصصی و مهارتی که مبتنی بر افزایش توانمندی دانشجویان است در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: این کنگره دارای سه پیش رویداد بوده که دو مورد در خصوص هوش مصنوعی در علوم پزشکی (۲۹ الی ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) و Startup Weekend در حوزه نظام سلامت (۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزار شده و سومین پیش رویداد در حوزه سلول درمانی و سلولهای بنیادی در تابستان ۱۴۰۳ با مشارکت پژوهشگاه رویان برگزار خواهد شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: مقرر است جشنواره علم و هنر آرتمیا در حاشیه این کنگره برگزار شود که از ابتدای خرداد ۱۴۰۳ شروع به دریافت آثار کرده و تا آخر تیرماه ادامه خواهد داشت آثار منتخب هم در حاشیه کنگره به نمایش گذاشته خواهد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا