دانش و فناوری

تاسیس شعب دانشگاه‌های ایران در عراق را پیگیری می‌کنیم

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل گفت: با توجه به تقاضای زیاد دانشجویان و مسئولان عراقی، تاسیس شعب دانشگاه‌های ایران در این کشور را پیگیری می کنیم

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر وحید حدادی اصل در نشست مشترک با اساتید دانشگاه‌های عراق که توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و با محور مراسم اربعین در محل این وزارت برگزار شد، گفت: ایران و عراق روابط دیرینه و ناگسستنی دارند که بر هیچ کس پوشیده نیست.
دکتر حدادی با اشاره به سخنان رهبر معظم اتقلاب در رابطه با اهمیت ارتباط گیری ایران با کشور عراق گفت: مشکلات و مسائلی در هر دو کشور وجود دارد که مشترک است و می‌توانیم با همکاری علمی پژوهشی آنها را رفع کنیم.
وی افزود: کم‌آبی و مسئله ریزگردها از جمله مشکلات دو کشور است که با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایران و عراق این مشکلات رفع خواهد شد.
رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی اظهار داشت: ایران پس از انقلاب به دستاوردهای مهم تحقیقاتی و دانشگاهی رسیده است که ما آن را برادرانه در اختیار کشور عراق قرار می‌دهیم.
دکتر حدادی افزود: ما آماده همکاری با کشور عراق در دو زمینه دانشگاهی پذیرش دانشجو و همکاری اعضای هیئت علمی هستیم. در بحث پذیرش دانشجویان خارجی، برای دانشجویان کشور عراق پرونده‌ی مجزایی اختصاص دادیم و میزبان دانشجویان عراقی با هر تعدادی هستیم.

وی با اشاره به بحث هزینه تحصیل دانشجویان عراقی گفت: ما در پذیرش دانشجویان عراقی مباحث انتفاعی را در نظر نگرفتیم و دانشجویان عراقی مانند فرزندان ایرانی خود می‌دانیم. هیچ اختلافی بین دانشجویان ایرانی و عراقی قائل نیستیم. دانشجویان عراقی هیچ محدودیتی در انتخاب رشته ندارند.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با اشاره به ضرورت ارتباط علمی بین اساتید ایران و عراق گفت: ما درخواست داریم اساتید عراقی بتوانند برای انجام تحقیقات به ایران بیایند و همین‌طور اساتید ایرانی برای انجام پروژه مطالعاتی به عراق سفر کنند.
وی افزود: ما به دنبال این هستم که دانشگاه‌های بزرگ ما بتوانند در عراق شعبه بزنند و از اینکه اساتید عراقی که علاقمند هستند برای انجام فرصت مطالعاتی به ایران بیایند استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا