دانش و فناوری

ترکیه برای گوگل ۱۴ میلیون دلار جریمه برید

به دلیل عدم رعایت قوانین؛

رگولاتور رقابت ترکیه جریمه ای حدود ۴۸۲ میلیون لیره (معادل ۱۴.۵۸ میلیون دلار) برای گوگل وضع کرده زیرا این شرکت نتوانسته به تعهداتش درباره جستجوی مربوط به هتل ها عمل کند. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این رگولاتور اعلام کرد جریمه مذکور به دلیل آنکه گوگل نگرانی‌های هیأت رقابت ترکیه درباره رقابت عادلانه با موتور جستجوهای محلی را رعایت نکرده، وضع شده است.

در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری شمسی، رگولاتور رقابت ترکیه تصمیم گرفت گوگل را به دلیل شکست در پیروی وظایفش درباره بخشی از سرویس‌های جستجوی محلی، جریمه کند.

هیأت رقابت ترکیه اعلام کرد تا زمانیکه گوگل از دستورات رگولاتور پیروی نکند، شرکت را از ۱۵ آوریل روزانه به مبلغ پنج ده هزارم درآمد سال ۲۰۲۳ خود جریمه می‌کند.

همچنین هیأت رگولاتور رقابت ترکیه اعلام کرده است گوگل در حالی جریمه شده که اقدامات پیشین این شرکت برای برطرف کردن نگرانی‌های این سازمان درباره سرویس‌های جستجوی محلی ناکافی بوده و جستجو درباره هتل‌ها را دربر نگرفته بوده است.

البته ترکیه پیش از گوگل، متا را نیز جریمه کرده بود.

رگولاتور رقابت ترکیه پس از تکمیل دو تحقیق جداگانه درباره اشتراک گذاری داده در فیس بوک، اینستاگرام، واتس اپ و تردز جریمه ای ۱.۲ میلیارد لیره‌ای (۳۷.۲۰ میلیون دلار) برای شرکت متا پلتفرمز تعیین کرده است.

هیأت رقابت ترکیه در دسامبر ۲۰۲۳ میلادی به دلیل نقض احتمالی قوانین رقابت در نتیجه مرتبط شدن پلتفرم‌های تردز و اینستاگرام تحقیقی را آغاز کرد. این هیأت در ماه مارس ۲۰۲۴ میلادی طی اقدامی موقت اشتراک گذاری داده بین ۲ پلتفرم را متوقف کرد.

متا در فروردین ماه سال جاری شمسی اعلام کرد به طور موقت تردز را در ترکیه تعطیل کرده تا از دستور مذکور پیروی کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا