دانش و فناوری

تعرفه حفاری فیبرنوری در تهران تعیین شد

مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات؛

در مصوبه شماره ۵ جلسه ۳۵۴ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعرفه حفاری فیبرنوری ۴۰۰ هزار تومان تعیین و اصلاحاتی در زمان اجرای پروژه فیبرنوری اپراتورها انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۳۵۴ مورخ ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در راستای سرعت‌بخشی به توسعه شبکه ملی اطلاعات موضوع بند پ تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کشور و بازخوردهای دریافتی از اجرای مصوبات شماره ۲ جلسه شماره ۳۳۹ مورخ ۲۴ مهر ماه سال ۱۴۰۱ و شماره ۲ جلسه شماره ۳۴۴ مورخ ۱۷ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ کمیسیون با موضوع تعرفه و الزامات اجازه عبور زمینی برای نصب داکت / ساب‌داکت / میکروداکت و فیبرنوری، پیشنهاد سازمان در خصوص بازنگری بندهایی از مصوبات مذکور را تصویب کرد.

در این بازنگری، علاوه بر تعیین تعرفه حفاری برای تهران، اصلاحاتی در زمینه زمان اجرای پروژه‌ها انجام شده است به طوری که در یکی از ماده‌ها، اپراتورها موظف شده‌اند ظرف مدت چهار ماه پس از دریافت مجوز عبور زمینی، طرح خود را اجرا کنند که پیش از این اپراتورها شش ماه زمان داشتند.

همچنین دستگاه‌های اجرایی موظف هستند اجازه عبور زمینی را یکباره و برای کل شهر مورد تقاضا صادر کنند و همچنین مدت زمان بهره‌برداری از اجازه عبور زمینی برای دارنده پروانه «حداقل ۴۰ سال از تاریخ صدور مجوز» تعیین شده است.

همچنین یکی از اصلاحات این مصوبه مربوط به مصوبه شماره ۲ جلسه شماره ۳۴۴ در تاریخ ۱۷ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ است که در این مصوبه تعرفه حفاری در شهر تهران را ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر متر تعیین کرد.

به گزارش مهر، کمیسیون تنظیم مقررات در راستای ماده ۵ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و به منظور تسریع و تسهیل هزینه‌های سرمایه‌گذاری ایجاد و توسعه زیرساخت‌های شبکه فیبرنوری و بهره‌گیری از ظرفیت بند پ تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کشور، تعرفه و الزامات اجازه عبور زمینی برای نصب داکت، ساب‌داکت، میکروداکت و فیبرنوری و نصب تجهیزات فعال و غیر فعال در محل حفاری در مسیرهای بین شهری تصویب کرد.

به این ترتیب بنا سقف تعرفه اجازه عبور زمینی برای کلیه راه‌های بین شهری از محور راه به هر طرف بر بستر اصلی راه (آسفالت) تا شانه راه به ازای هر متر ۲۵۰ هزار ریال تعیین شد و همچنین در صورتی که امکان عبور زمینی از محور راه به هر طرف بر بستر اصلی راه (آسفالت) وجود نداشته باشد، حفاری باید در شانه راه انجام شود که در این صورت تعرفه آن به ازای هر متر ۳۰ درصد تعرفه این بند تعیین شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا