دانش و فناوری

تهویه مطبوع تسلا مدل ۳ چند ساعت به طور مداوم کار می کند؟

در این مقایسه قصد داریم تا تسلا مدل ۳ و هیوندای سوناتا را در زمینه مدت زمانی که می‌توانند اتاق خودرو را گرم نگه دارند بسنجیم. سیستم تهویه مطبوع هر دو خودرو را در دمای ۱۸/۳ درجه سانتی گراد تنظیم کردیم.

به صورت تئوری تسلا می‌تواند به مدت ۴۵٫۱ ساعت و هیوندای به مدت ۵۱٫۸ ساعت اتاق را گرم نگه دارد.


مطلب پیشنهادی:ایلان ماسک به کناره‌گیری از شغل‌هایش و تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر فکر می‌کند

این مقایسه توسط مجله معتبر آمریکایی کاراندرایور صورت گرفته است.

<a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%aa%d8%b3%d9%84%d8%a7'>تسلا</a> مدل 3 مورد آزمایش کارانداریور

گرچه در این بخش سورپرایزی وجود ندارد اما تسلا عملکرد بشدت بهینه تری دارد. زیرا در حدود ۱٫۶ کیلووات ساعت انرژی مصرف می‌کند. در حالی که این رقم برای هیوندای برابر با ۱۰٫۳ کیلووات ساعت به ازای هر ساعت روشن بودن خودرو است.

این مقایسه با هدف بررسی مدت زمانی که یک خودرو در صورت گرفتار شدن در سرمای زمستان می‌تواند اتاق را گرم نگه دارد صورت گرفته است.


مطلب پیشنهادی:ویدیو: مالک ناراضی،
تسلای خود را با ۳۰ کیلوگرم دینامیت منفجر کرد

ویدیو: مالک ناراضی، <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%aa%d8%b3%d9%84%d8%a7'>تسلا</a>ی خود را با ۳۰ کیلوگرم دینامیت منفجر کرد

دمای محل این مقایسه به طور میانگین برابر با -۹٫۴ درجه بوده است که در سرد ترین ساعت به رقم -۱۲ درجه نیز رسیده است.

<a href='https://sayeb.ir/tag/%d9%87%db%8c%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7%db%8c'>هیوندای</a> <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%b3%d9%88%d9%86%d8%a7%d8%aa%d8%a7'>سوناتا</a> مدل 2022

هر دو خودرو کار را در دمای -۳ درجه آغاز کردند و ما سیستم تهویه مطبوع را بر روی ۱۸ درجه تنظیم کردیم.

تسلا مدل ۳ یک حالت «کمپ» دارد که مخصوص زمانی است که خودرو در یک جا به مدت طولانی ساکن است.


مطلب پیشنهادی:اولین خودروی هواوی رسما معرفی شد؛ کراس اووری هیبریدی و مجهز به سیستم عامل هارمونی

اولین خودروی هواوی رسما معرفی شد؛ کراس اووری هیبریدی و مجهز به سیستم عامل هارمونی

سوناتا به صورت خودکار بعد از ۳۰ و ۶۰ دقیقه خودرو را خاموش می‌کند. در نتیجه مجبور شدیم این سیستم را از مدار خارج کنیم تا خودرو به صورت دائم روشن بماند.

سیستم اطلاعات و سرگرمی <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%aa%d8%b3%d9%84%d8%a7'>تسلا</a> مدل 3

نکته جالب توجه این مقایسه مربوط به سیستم گرمایشی هیوندای است که از نوع قدیمی‌تر «المنت» بهره می‌برد. تسلا سیستم گرمایش محصولات خود را به پمپ حرارتی ارتقا داده است.

تسلا مدل ۳ مورد آزمایش در حدود ۶۵ هزار کیلومتر کارکرد داشته است و بسته باتری ۸۰٫۵ کیلووات ساعتی آن در حدود ۸ درصد از ظرفیت خود را از دست داده است.


مطلب پیشنهادی:ام وی ام X22 پرو با موتور سه سیلندر توربو قیمت خورد +‌ تجربه رانندگی٬ مشخصات فنی و آپشن‌ها

ام وی ام X22 پرو با موتور سه سیلندر توربو قیمت خورد +‌ تجربه رانندگی٬ مشخصات فنی و آپشن‌ها

تسلا با شارژ ۹۸ درصد این آزمایش را آغاز کرد. ما پس از ۳۷ ساعت بعد از آغاز آزمایش در حالی که هنوز ۱۷ درصد از شارژ باتری موجود بود. تسلا مدل ۳ را به شارژر وصل کردیم.

اتاق <a href='https://sayeb.ir/tag/%d9%87%db%8c%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7%db%8c'>هیوندای</a> <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%b3%d9%88%d9%86%d8%a7%d8%aa%d8%a7'>سوناتا</a>

تسلا مدل ۳ به طور متوسط ۲٫۲ درصد از شارژ خود را در هر ساعت از دست داد. در نتیجه به صورت تئوری می‌تواند ۴۵٫۱ ساعت یا دو روز دوام بیاورد.

هیوندای سوناتا نیز پس از ۲۴ ساعت و در حالی که کمتر از نصف باک بنزین را مصرف کرده بود. تست را به پایان رساند.


مطلب پیشنهادی:عملکرد بی مانند
تسلا مدل Y در تست تصادف سختگیرانه IIHS

عملکرد بی مانند <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%aa%d8%b3%d9%84%d8%a7'>تسلا</a> مدل Y در تست تصادف سختگیرانه IIHS

سوناتا به ازای هر ساعت در حدود ۱٫۱ لیتر بنزین سوزاند و در صورت پر بودن باک بنزین در حدود ۵۱٫۸ ساعت دوام می‌آورد.

ظرفیت باک سوناتا برابر با ۶۰ لیتر است.

تسلا تنها نیاز دارد تا سیستم تهویه مطبوع خود را روشن نگه دارد و دیگر بخش‌های خودرو نیازی به دریافت انرژی ندارند.


مطلب پیشنهادی:شاهکاری به قدمت
صنعت خودروسازی؛ ۷۰ سال تاریخچه موتور V12 فراری

شاهکاری به قدمت <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%b5%d9%86%d8%b9%d8%aa-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c'>صنعت خودروسازی</a>؛ 70 سال تاریخچه موتور V12 فراری

<a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%aa%d8%b3%d9%84%d8%a7'>تسلا</a> مدل 3

این در حالی است که سوناتا باید موتور احتراق داخلی خود را به طور دائم روشن نگه دارد تا سیستم تهویه مطبوع آن کار کند.

گرچه برتری موتور احتراق داخلی این است که می‌توان سیستم تهویه مطبوع را در درجه بالاتری تنظیم کرد.

زیرا موتور خودرو به قدر کافی انرژی برای گرم‌تر شدن اتاق تولید می‌کند. بدون آنکه تاثیر چشم گیری بر روی مصرف سوخت بگذارد.


مطلب پیشنهادی:استخراج ماهانه ۸۰۰ دلار رمز ارز با
تسلا مدل ۳

استخراج ماهانه 800 دلار رمز ارز با <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%aa%d8%b3%d9%84%d8%a7'>تسلا</a> مدل 3

این مسئله در تسلا مدل ۳ کاملا معکوس است و هرچه درجه حرارت سیستم تهویه مطبوع بالاتر تنظیم شود. سیستم گرمایشی تسلا انرژی بیشتری مصرف می‌کند و در نتیجه مصرف آن بالا می‌رود.

تا بدین جای کار عملکرد محصولات برقی از جمله تسلا مدل ۳ کاملا قابل قبول بوده است و احتمالا سیستم جدید گرمایشی تسلا عملکرد بهتری نیز به نسبت سیستم قدیمی حاضر در تست خواهد داشت.

در ادامه می‌توانید جدول مربوط به این مقایسه را مشاهده کنید.


مطلب پیشنهادی:انقلاب در ژاپن؛ رونمایی همزمان از ۱۵ محصول برقی جدید برای لکسوس و تویوتا

انقلاب در ژاپن؛ رونمایی همزمان از  15 محصول برقی جدید برای لکسوس و تویوتا

 تسلا مدل ۳هیوندای سوناتا N-Line
دمای سیستم تهویه مطبوع۱۸ درجه سانتی گراد۱۸ درجه سانتی گراد
دمای محیط در آغاز مقایسه-۲٫۹ درجه سانتی گراد-۳٫۲ درجه سانتی گراد
دمای محیط در پایان مقایسه-۵٫۲ درجه سانتی گراد-۷ درجه سانتی گراد
مدت زمان روشن بودن خودرو۳۶٫۶ ساعت۲۴٫۵ ساعت
حداکثر مدت زمانی که خودرو روشن می ماند۴۵٫۱ ساعت۵۱٫۸ ساعت
متوسط مصرف انرژِی۱٫۶ کیلووات بر ساعت۱۰٫۳ کیلووات بر ساعت

دیجیاتو

آگهی
دکمه بازگشت به بالا