دانش و فناوری

توانمندسازی روابط عمومی‌ دستگاه‌های لرستان ضروری است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: توانمندسازی روابط عمومی‌ دستگاه‌های استان ضروری است.

 ایرج نیک‌پی در شورای هماهنگی روابط عمومی‌های لرستان که در سالن کنفرانس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان برگزار شد، با بیان اینکه فطرت و ذات بشر برمبنای ارتباطات است و این خصلت او را به موجودی اجتماعی تبدیل کرده است، افزود: عنصر ارتباطات سبب اجتماعی شدن بشر شده و جوامع ابتدایی به جوامع پیچیده‌تری تبدیل شده است.
وی با اشاره به اینکه سازمان‌ها و نهادها بنا به نیاز انسان‌ها ایجاد شده است، اضافه کرد: اداره، سازمان و نهادها یک مکانیزم مدیریتی را می‌طلبد و مدیر باید برنامه‌ریزی، سازماندهی، هماهنگی و نظارت را داشته باشد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان یکی از کارکردهای مدیریت و وظایف مدیران را روابط عمومی عنوان کرد و با بیان اینکه روابط عمومی می‌تواند در حوزه تصمیم‌سازی مدیر نقش بسزایی داشته باشد، افزود: روابط عمومی می‌تواند به عنوان مشاور در حوزه مدیریت مطرح شود چرا که حلقه ارتباطی بین درون و برون سازمان است.
نیک‌پی تصریح کرد: روابط عمومی آیینه تمام نمای سازمان است و هر چه قدر شفاف باشد می‌تواند نیازهای جامعه را به سازمان انتقال دهد.
وی گفت: قطعا نیاز به روابط عمومی در این عصر ارتباطات و جهان پیچیده احساس می‌شود و نمی‌توان از این ظرفیت غافل بمانیم و توانمندسازی این بخش از سازمان ضروری است و بی‌ربط نیست که روابط عمومی را هنر هشتم اطلاق کردند که نیازمند عشق و علاقه است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان اضافه کرد: پاسخگو بودن، ایجاد تفاهم و رفع ابهامات، بیان و تبلیغ اقدامات مفید و مطلوب سازمان و حتی اقدامات مفید حاکمیتی در قالب فرمایشات مقام معظم رهبری تحت عنوان جهاد تبیین باید از طریق روابط عمومی‌ها مطرح شود.
نیک‌پی عنوان کرد: ایجاد رضایتمندی جامعه و مشتریان هر سازمانی موجب ایجاد امید خواهد شد و این همان امیدآفرینی مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب است.
وی خاطرنشان کرد: در راستای توانمندسازی روابط عمومی‌ دستگاه‌های استان این دانشگاه آمادگی و ظرفیت برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و پودمانی را دارد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: در راستای برگزاری این دوره‌ها تفاهم‌نامه‌ای میان دانشگاه جامعه علمی کاربردی کشور و استانداری لرستان منعقد شود.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا