دانش و فناوری

توسعه پلتفرم بازی‌های آنلاین توسط شرکتی خلاق


بخش‌های مهم در ساخت هر بازی موبایلی و کامپیوتری‌ قسمت هنری و طراحی‌های چندرسانه‌ای هستند که وجود خلاقیت و نوآوری عنصر اصلی در این بخش‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در صنعت تولید بازی موبایلی و کامپیوتری‌ با بهره‌گیری از دانش مهندسی نرم‌افزار، ریاضیات و به‌کارگیری علوم روان‌شناختی و همچنین با کمک گرفتن از المان‌های هنری می‌توان محصولات متنوع زیادی تولید و مخاطبان خود را سرگرم کرد، همچنین برای اینکه بتوان محصولی جذاب طراحی کرد نیاز به عنصر مهمی به نام خلاقیت است.

از آنجایی‌که بازی‌های خارجی در این حوزه با فرهنگ و اعتقادات ایرانیان همخوانی ندارند یکی از اهداف شرکت‌های خلاق فعال در این صنعت، تولید بازی‌هایی منطبق بر فرهنگ و ذائقه ایرانی است که با حفظ ارزش‌های بومی بتوان مخاطب ایرانی را سرگرم کرد.

تولید محصولات ایران‌ساخت

بازی‌های موبایلی و کامپیوتری‌ ایران‌‌ساخت با استقبال خوبی در کشور مواجه شده‌ است، به همین دلیل شرکت‌های خلاق زیادی با حمایت ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دست‌به‌کار شده‌اند تا با تولید محصولات ایران‌ساخت از سلامت روح و روان کاربران ایرانی محافظت و سرگرمی متناسب با فرهنگ کشور طراحی و تولید کنند.

شرکت خلاق پارسیان رسانه افزار پیشگام با هدف تولید و انتشار بازی‌های موبایل برای مخاطبان ایرانی راه‌اندازی شده است. ساخت بازی‌های موبایل روی پلتفرم‌های مختلف ازجمله اندروید و IOS اصلی‌ترین فعالیت این شرکت خلاق است.

بهینه‌سازی مدل‌های درآمدی بازی‌ها

تخصص اصلی استودیوی بازی‌سازی این شرکت خلاق بر روی بازی‌های آنلاین و ساخت نبردهای آنلاین و PVP است و همچنین تجربه خوبی در ساخت بازی‌های FPS دارد. ازجمله بازی‌های معروف این شرکت خلاق در ایران می‌توان به هشتمین حمله 1، هشتمین حمله 2، سبقت و کات و سبقت سنگین اشاره کرد.

استودیو پاپاتا جزو مجموعه‌های برتر بازی‌سازی بوده و همکاری نزدیکی با دانشگاه‌های کشور از قبیل دانشگاه اصفهان در حوزه آموزش و پژوهش بر روی بازی‌های رایانه‌ای و بهینه‌سازی مدل‌های درآمدی بازی‌ها داشته است.

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا