دانش و فناوری

تولید دستگاه تصفیه هوای هوشمند نانویی توسط یک شرکت دانش بنیان


یک شرکت دانش بنیان مستقر در تهران موفق به تولید دستگاه تصفیه هوای هوشمند نانویی در کشور شد.

به گزارش سرویس علم وپیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، هدایت غلامی، مدیرعامل شرکت آنیک فن‌آوری آنیل در مورد دستگاه تصفیه هوای هوشمند نانویی گفت: این دستگاه مجهز به سیستم پنج مرحله‌ای تصفیه و ضدعفونی هوا شامل پیش فیلتر اولیه، پلاسمای سرد اتمسفری، سیستم نانوفتوکاتالیستی، فیلترهپا(نانونقره) و فیلتر نانوکربن فعال است که به کاهش 95 درصدی ویروس کرونا، 99 درصدی باکتری، 98 درصدی قارچ و 95درصدی ریزگردها کمک می‌کند.

وی افزود: این دستگاه از همه استانداردهای لازم و نیز تائیدیه‌های وزارت بهداشت، محیط زیست، وزارت دفاع، ستاد نانو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برخوردار بوده و بسیار سبک و کم‌مصرف است. این دستگاه قابلیت جذب مواد آلاینده را داشته و بخشی از میکرواورگانیسم‌ها را نیز از هوای محیط حذف می‌کند.
مدیرعامل شرکت آنیک فن‌آوری آنیل، دستگاه تصفیه هوای هوشمند نانویی را قابل استفاده در منازل، موسسات آموزشی، دانشگاه‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، فضاهای درمانی و بهداشتی و ادارات اعلام کرد. 
غلامی در مورد مزیت رقابتی دستگاه تصفیه هوای هوشمند نانویی نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی، گفت: این دستگاه نسبت به رقبای خارجی از قیمت پایین‌تر و امکان تقاضا برای خرید از کشورهای دیگر برخوردار است و هیچ آسیبی به محیط‌زیست، انسان و سایر جانداران وارد نمی‌کند و قابلیت شارژ دارد. 
وی در ادامه به صادرات این محصول نیز اشاره کرد و افزود: برای صادرات، اقدامات لازم صورت گرفته و نمونه‌های اولیه هم به کشورهای تاجیکستان، روسیه، ترکیه و ازبکستان ارسال شده و تفاهم‌نامه‌ها و مذاکراتی نیز برای صادرات به این کشورها انجام شده و به زودی شاهد صادرات این دستگاه خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت آنیک فن‌آوری آنیل در مورد چشم‌انداز این شرکت بیان کرد: توسعه فضای تولید، افزایش محصولات و افزایش دو برابری فروش محصولات از برنامه‌های شرکت ما در سال آینده است.
غلامی یکی از اهداف شرکت آنیک فن‌آوری آنیل را تولید علم و ادغام آن با نوآوری در محصولاتی اعلام کرد که می‌توانند به بهترین شکل در زندگی انسان‌ها مورد استفاده قرار گیرند.

 

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا