دانش و فناوری

جایزه علم و فناوری یونسکو؛ جایزه‌ای برای تشویق اهالی زیست‌بوم فناوری

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با اشاره به اهداف جایزه سالانه فناوری و نوآوری یونسکو گفت: این جایزه اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور را از آموزش و پرورش تا پارک‌های علم و فناروی و مراکز رشد پوشش خواهد داد. 

به گزارش ایسنا، دکتر علی خیرالدین‌ امروز در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم با کمیسیون ملی یونسکو در خصوص تاسیس دبیرخانه جایزه فناوری و نوآوری یونسکو با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ با عنوان ««تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» خاطر نشان کرد: یکی از وظایف ما گسترش گفتمان نوآوری و فناوری در کشور است و تشویق و ترغیب کسانی که در حوزه فناوری و نوآوری فعالیت می‌کنند، یک ضرورت است.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که با دکتر ایوبی؛ دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو داشتیم، پیشنهاد یک نشان و جایزه‌ را مطرح کردیم که با استقبال خوبی هم روبرو شد. 

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با اشاره به نقش حمایتی این وزارتخانه، اظهار کرد: با هماهنگی که با وزیر علوم داشتیم، بنا بر این شد که معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم نقش حمایتی و سیاستگذاری برای این جایزه داشته باشد.

وی افزود: دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی و دانشگاه مادر قبول کردند که دبیرخانه در دانشگاه تهران باشد.

خیرالدین با اشاره به شورای سیاستگذاری جشنواره فناوری و نوآوری یونسکو، اظهار کرد: ما یک شورای سیاستگذاری داریم که وزیر علوم رییس این شورا است، معاونت فناوری و نوآوری، دبیر این شورا است و دکتر ایوبی به عنوان نایب رییس و دکتر مقیمی به عنوان عضو شورای سیاستگذاری، رییس دبیرخانه اصلی این مجموعه است.

وی ادامه داد: همچنین این شورای سیاستگذاری با حضور معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، رییس اتاق بازرگانی و پنج وزیر شکل می‌گیرد. به علاوه هیئت امنا، کمیته‌های اجرایی، ارزیابی و بین‌الملل از دیگر ساختارهای این شورا هستند. هدف این است کل دبیرخانه در دانشگاه تهران مستقر باشد و هر ساله این جایزه معتبر که بین‌المللی می‌تواند محسوب شود را داشته باشیم.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم خاطر نشان کرد: این جایزه اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور را از آموزش و پرورش تا پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد پوشش خواهد داد. 

خیرالدین در خصوص شرایط فناوری و نوآوری کشور گفت: در کشور ۴۹ پارک علم و فناوری، ۲۰۶ مرکز رشد، حدود یازده هزار واحد فناور فقط در پارک‌های علم و فناوری مستقر هستند. همچنین ۱۷۰۰ شرکت دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری داریم که تحت پوشش وزارت علوم هستند و در کل حدود ۷ هزار شرکت دانش‌بنیان داریم که یک مجموعه گسترده است که می‌تواند مورد حمایت این جایزه قرار بگیرد.

انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا