دانش و فناوری

جبهه فرهنگی برای مشکلات، راهکار هوشمندانه ارائه کند

ایسنا/فارس رئیس جهاددانشگاهی فارس تصریح کرد: جبهه فرهنگی باید آگاه، هوشمند و سریع بوده و بتواند برای رفع مشکلات راهکار ارائه کند.

دکتر مظاهر بابایی یکشنبه ٢٦ دی در جلسه کارگروه دانشجویی و دانشگاهیان استان فارس در نکوداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، بیان کرد: امروز ایران پس از چهار دهه از انقلاب در حوزه‌های مختلف از استقلال و سربلندی برخوردار است.

او با تاکید بر حضور همه اعضای این کارگروه در جلسات پیش‌بینی شده، افزود: با توجه به کاهش محدودیت‌های کرونایی و الزامی شدن حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها، انتظار است برنامه‌های پیش‌بینی شده با احساس وظیفه و دقت بیشتری اجرایی شوند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین بر ارائه فعالیت‌های مجازی و میدانی، استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی، ارائه دستاوردها در قالب نمایشگاه و ایجاد بستر مشارکت دانشجویی تاکید کرد و گفت: حاصل تلاش دانشگاهها در چهاردهه اخیر به صورت یک نمایشگاه حضوری و مجازی با استفاده از همه ظرفیت‌ها در دستور کار قرار گیرد.

بابایی ادامه داد: وظیفه داریم تا با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها که وظیفه روشنگری اذهان و رفع ابهامات به ویژه در شرایط فعلی را بر عهده دارند، برای تحقق اهداف انقلاب گام‌های مطلوب‌تری برداریم.

او همچنین بر استفاده از ظرفیت مجازی دانشگاه‌های استان برای روایت قبل و بعد از انقلاب تاکید کرد و گفت: توقع است که مشارکت دانشجویان به ویژه در مراسم راهپیمایی ٢٢ به صورت متمرکز انجام شود.

رئیس جهاددانشگاهی فارس وجود سه خبرگزاری در مجموعه جهاددانشگاهی استان را ظرفیت خوبی برای پوشش برنامه‌های فرهنگی دهه فجر عنوان کرد و افزود: 
با توجه به اینکه نگاه به جامعه دانشگاهی کشور نسبت به دیگر اقشار و اصناف متفاوت است، توقع است که دانشگاهیان در مراسمات ملی، شایستگی خود را با استفاده از ظرفیت جوانان نشان دهند.

بابایی در بخش دیگری از سخنان خود بر اثرگذاری و خروجی مطلوب برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: مکتب سلیمانی از موادی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند، لذا می‌طلبد که در این حوزه با استفاده از ظرفیت دانشجویان ورود جدی داشته باشیم.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که با حمایت دانشگاهیان شاهد بروز و ظهور یک رویکرد واقعی از توان دانشگاهی استان در سالگرد انقلاب اسلامی باشیم. 

محمدرضا غلامپور، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی فارس نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: از سال گذشته جهاددانشگاهی به عنوان رئیس کارگروه دانشجویی و دانشگاهیان فارس انتخاب شده است.

او گفت: به نظر می‌رسد برنامه‌های مشترک به صورت منسجم اجرا نشد و انتظار است که امسال شاهد ارائه برنامه جامع و واحد باشیم.

راه‌اندازی کارگروه شهرستانی، برپایی نمایشگاه دستاوردها، حضور و تجمع در راهپیمایی در یک محل مشترک از جمله مواردی بود که معاون فرهنگی جهاددانشگاهی فارس در این جلسه به آنها اشاره و خواستار شرکت دانشجویان استان در مسابقات کتاب و پایان نامه صدیقی و جشنواره شعر باران شد.

به گزارش ایسنا در این نشست مسئولان فرهنگی و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های فارس به ارائه دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در راستای برگزاری چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی پرداختند.

جبهه فرهنگی برای مشکلات، راهکار هوشمندانه ارائه کند

جبهه فرهنگی برای مشکلات، راهکار هوشمندانه ارائه کند

جبهه فرهنگی برای مشکلات، راهکار هوشمندانه ارائه کند

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا