دانش و فناوری

جزئیاتی درباره حذف تاریخچه موقعیت مکانی گوگل مپس

گوگل اعلام کرد که یک سال پس از متعهد شدن به کاهش میزان داده‌های شخصی که در مورد کاربران ذخیره می‌کند، هر چیزی را که در مورد سایت‌هایی که کاربران قبلاً بازدید کرده‌اند، حذف خواهد کرد.

به گزارش ایتنا، ویژگی «خط زمانی» این شرکت، که قبلاً به عنوان «تاریخچه مکان» شناخته می‌شد، همچنان برای کسانی که از آن استفاده می‌کنند فعال خواهد بود و به آن‌ها اجازه می‌دهد تاریخچه و سابقه مکان‌ها و سفرها را مرور کنند تا بررسی کنند که در یک زمان خاص کجا بوده‌اند.

اما تمام داده‌های مورد نیاز برای اجرای این ویژگی به صورت محلی در تلفن‌ها یا تبلت‌ها ذخیره می‌شوند، بدون اینکه هیچ یک از آنها در سرورهای گوگل ذخیره شود.

افزایش حریم خصوصی
در ایمیلی که این شرکت برای کاربران مپس ارسال کرد، اعلام کرد که آنها تا اول دسامبر فرصت دارند تا تمام سفرهای قدیمی خود را قبل از حذف برای همیشه ذخیره کنند.

اگر کاربران نگران از دست دادن اطلاعات خود باشند یا بخواهند آن را بین دستگاه‌ها همگام کنند، همچنان می‌توانند از داده‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنند.

علاوه بر این تغییرات، گوگل مدت زمان پیش‌فرض ذخیره تاریخچه موقعیت مکانی را کاهش می‌دهد.

پیش از این، پیش فرض این بود که داده‌ها برای یک سال و نیم حفظ شود.  گوگل از این پس تنها پس از 3 ماه شروع به حذف سایت‌های قبلی می‌کند.

هدف این تغییر افزایش حریم خصوصی کاربران و کاهش میزان ذخیره داده‌های شخصی است.

 

داده‌ها را نفروشید
در یک پست وبلاگی که تغییرات را اعلام می کند، گوگل دلیل خاصی برای به روز رسانی ها ارائه نکرده است، به جز اینکه کاربران ممکن است بخواهند اطلاعات را از تاریخچه موقعیت مکانی خود حذف کنند.

Google اضافه کرد که اطلاعات موقعیت مکانی شما شخصی است و متعهد به حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربر است.

این شرکت تاکید کرد که هرگز داده‌های گوگل مپس را به هیچ کمپانی و حتی تبلیغ‌کنندگان، نمی‌فروشد.

اما با وجود تاکیدهای گوگل، کارشناسان خاطرنشان کردند که تاریخچه موقعیت مکانی گوگل هنوز اطلاعات کافی در مورد حرکات کاربر را ذخیره می‌کند و می‌تواند دقیقاً مکان بازدید و زمان بازدید از آن را نشان دهد.

قابل توجه است که برای کاربرانی که می‌خواهند داده‌های موقعیت مکانی خود را حفظ کنند، گوگل گزینه‌هایی را برای پشتیبان‌گیری دستی و همگام‌سازی داده‌های خود در بین دستگاه‌ها فراهم می‌کند.

منبع ایتنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا