دانش و فناوری

جهاددانشگاهی برای حل مشکلات جامعه در کنار مردم است

ایسنا/گلستان یک استاد دانشگاه با اشاره به اقدامات جهاد دانشگاهی در حوزه درمان ناباروری و سرطان برست، گفت: جهاددانشگاهی برای رفع چالش ها و مشکلات جامعه در کنار مردم است.

دکتر رامین رحمانی در گفتگو با خبرنگار ایسنا، جهاددانشگاهی را پلی بین دانشگاه و جامعه دانست و اظهار کرد: نقش جهادی جهاددانشگاهی در ارتباط دوسویه بین دانشگاه و جامعه خود را نشان می دهد،تا زمانی که طرح های مشترک بین دانشگاه و جهاددانشگاهی ایجاد نشود ارتباطات دو سویه منجر به نتیجه نخواهد شد به عنوان مثال متناسب با آمایش سرزمینی و جغرافیای گلستان می توان کارهایی را در حوزه های صنایع تبدیلی، ماهیان خاویاری، اصلاح ژنتیک دام و غیره انجام داد. وی با بیان اینکه ارتباط دانشگاه ها و جهاددانشگاهی مطلوب است اما نیاز به تقویت دارد، تأکید کرد: جهاد دانشگاهی باید با اشتراک فعالیت های خود با دانشگاه ها، هم‌افزایی‌ها را افزایش دهد، در واقع جهاد دانشگاهی باید در نوک مثلث قرار گیرد و دو طرف ضلع مثلث اساتید و مردم باشند.
رئیس اسبق دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی می تواند در رفع مشکلات و چالش های جامعه کمک حال مردم باشد، تأکید کرد: ورود جهاددانشگاهی در حوزه درمان ناباروری، سرطان پستان و امثال آن از جمله اقدامات مثبت و مفید برای مردم است.
رحمانی به راه اندازی دهکده گیاهان دارویی توسط جهاددانشگاهی گلستان اشاره کرد و گفت: گلستان یکی از متنوع ترین استان ها در بخش گیاهان دارویی به شمار می رود و جهاددانشگاهی با راه‌اندازی دهکده گیاهان دارویی و تولید و فرآوری آن در راستای عملیاتی‌سازی این توانمندی بومی استان گام برداشته است. این استاد دانشگاه با اشاره به فعالیت پژوهشگاه معتمد، افزود: بیماران سرطانی از جهات گوناگون از جمله درمانی نیاز به پشتیبانی دارند و خوشبختانه جهاددانشگاهی با ورود به این مسئله در راستای رفع نیازهای این بخش گام برداشته است، اخیراً جهاد دانشگاهی استان گلستان هم به درمان سرطان پستان(برست) وارد شده که اقدامی ارزشمند است. وی به اقدامات دیگر جهاد دانشگاهی از جمله فعالیت بانک خون بند ناف و درمان ناباروری اشاره کرد و متذکر شد: امروزه برخی از دردها و مشکلات جامعه نیازمند توجه است و شاید دانشگاه ها خیلی نتوانند خود را درگیر ارتباط با جامعه کنند اما می توان با استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی در راستای رفع نیازهای عمومی جامعه گام برداشت. رئیس اسبق دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزاری دوره های آموزشی و مهارت محور را یکی از اقدامات مهم جهاددانشگاهی برشمرد و تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در برگزاری دوره های آموزشی دوره های مهارتی و منجر به اشتغال را برگزار می کند و از برگزاری دوره های تکراری و برگزار شده در سایر بخش ها پرهیز می کند. رحمانی بر لزوم استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران در اجرای پروژه های علمی و پژوهشی جهاددانشگاهی تأکید کرد و یادآور شد: در استان گلستان مدام دغدغه جذب سرمایه گذار در بخش گردشگری مطرح می شود که خوب است اما فعالیت های علمی منتهی به اشتغال و تولید کالای مبتنی بر دانش هم نیازمند جذب سرمایه گذار است.
این استاد دانشگاه از جهاددانشگاهی خواست در راستای رفع چالش های استان از جمله ریزگردها گام بردارد، خاطرنشان کرد: استانداری گلستان باید سالانه بخشی از پژوهش های خود را به عنوان مأموریت به این نهاد انقلابی واگذار کند. انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا