دانش و فناوری

حضور اساتید و رؤسای دانشگاه‌های عراق در دانشگاه قم/تأکید بر رفع موانع برای حضور بیشتر دانشجویان

ایسنا/قم جمعی از اساتید و رؤسای دانشگاه‌های عراق با حضور در دانشگاه‌ قم و آشنا شدن با امکانات آموزشی دانشگاه بر رفع موانع موجود برای حضور بیشتر دانشجویان عراقی در ایران تأکید کردند.

حجت الاسلام‌والمسلمین دکتر عسکر دیرباز در نشستی با جمعی از رؤسا و اساتید دانشگاه‌های عراق عنوان کرد: دو کشور دوست و همسایه عراق و جمهوری اسلامی ایران از قرن‌های متمادی دو عضو بسیار مهم از پیکره امت اسلامی بوده و هستند.

وی ادامه داد: کشور عراق علی‌رغم درد و رنج بسیار که متحمل شده، همچنان با صلابت ایستادگی کرده و توانسته هویت و استقلال خود را حفظ کند و این دو کشور با مشترکات بسیاری که دارند می توانند در کنار یکدیگر جایگاه بالاتری را در جهان برای خود رقم بزنند.

رئیس دانشگاه قم با اشاره به نقش پررنگ دانشگاه‌ها در پیشرفت کشورها گفت: رؤسا و اساتید دانشگاه‌ها در توسعه کشورها با پرورش دانشجویانی که آینده را رقم می زنند، نقش حساس و کلیدی ایفا می‌کنند تا پیشرفت با شتاب بیشتری صورت پذیرد.

وی در بخش دیگر بر لزوم ارتقای جایگاه علمی کشورهای مسلمان تأکید کرد و گفت: پیامبر اسلام پرچم‌دار علم و اخلاق بوده است، لذا لازم است تا دانشگاه‌های کشورهای مسلمان علاوه بر جهان اسلام در پیشرفت علوم و توسعه مرزهای دانش در رشته‌های مختلف خصوصا دانش توام با اخلاق تاثیر بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام‌والمسلمین دیرباز به لزوم نقش‌آفرینی و حضور زنان در فضای علمی اشاره کرد و گفت: باید برای نقش بانوان در جامعه اسلامی اهمیت بیشتری قائل شویم؛ زنان علاوه بر اینکه نیمی از جامعه هستند بر نیم دیگر تاثیر مستقیم دارند، لذا اگر رشد علمی و فرهنگی زنان در یک جامعه مورد توجه باشد، آن جامعه رو به پیشرفت خواهد رفت.

گفتنی است بیش از ۳۰ تن از اساتید و رؤسای دانشگاه های عراق از جمله دانشگاه بغداد، کربلا، قادسیه، امام کاظم(ع)، امام صادق(ع) و ذی‌قار در دانشگاه قم حاضر شدند و از فضای آموزشی و امکانات دانشگاه بازدید کردند؛ این اساتید دانشگاه‌های عراق بر لزوم تعامل بیشتر علمی بین دو کشور تأکید کردند و خواستار فراهم شدن امکان حضور هرچه بیشتر دانشجویان عراقی در دانشگاه‌های ایران شدند.

انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا