دانش و فناوری

دانشکده رسانه فارس توسعه علوم رسانه مبتنی بر فعالیت های دانش بنیان خواهد بود


طاهری گفت: دانشکده رسانه فارس باتوجه به نام گذاری سال 1401 با عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» ، تمام همت خود را معطوف به توسعه علوم رسانه مبتنی بر دانش بنیان و آینده پژوهی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا ، علیرضا طاهری رئیس دانشکده رسانه فارس در وبینار اولین رویداد شتاب کارخانه تولید محتوا مبتنی بر هسته های خودگردان  با بیان این که برنامه ریزی های خرد و کلان این دانشکده در سال 1401 مبتنی بر «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» خواهد بود ، گفت : براساس تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه پایدار ، شایسته است که همه نهادهای اکوسیستم نوآوری یعنی دانشگاه ها ، اندیشکده ها ، پژوهشگاه ها و جوانان ایران اسلامی در غالب یک پیکر واحد در جهت توسعه علم و فن آوری باشند.

رئیس دانشکده رسانه فارس گفت : امروز تغییرات تکنولوژیک در عرصه رسانه آنچنان پرشتاب شده است که مدل های اطلاع رسانی یعنی سبک و کارکردهای رسانه دچارتحول شده است. ما امروز تاثیر تکنولوژی های جدید را در رسانه های ایران اسلامی به وضوح مشاهده می کنیم.

وی در ادامه گفت: امروز در عرصه رسانه با پدیده جنگ شناختی مواجه هستیم. کارگزاران رسانه باید بتوانند ، باتوجه به تغییرات سریع در عرصه های تکنولوژی با مدل های جدید رسانه ای و همراه با تغییرات بتوانند خود را به روز کنند.

وی تصریح کرد : ارتباط رسانه با دانشگاه و آموزش های تخصصی و به روز ، نقش بی بدیل در توسعه رسانه دارد ؛ زیرا دانشگاه منبع اساسی در تولید علم و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز رسانه ها است.

معاون آموزش و پژوهش خبرگزاری فارس گفت: در خبرگزاری فارس ، دانشکده رسانه فارس گام های مهمی در توسعه علم رسانه و تربیت نیروی انسانی متعهد برداشته است و این مسیر ادامه می یابد.

وی  ضمن تاکید بر لزوم توجه به منویات مقام معظم رهبری گفت : دانشکده رسانه فارس باتوجه به نام گذاری سال 1401 با عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» ، تمام همت خود را معطوف به توسعه علوم رسانه مبتنی بر دانش بنیان و آینده پژوهی خواهد کرد.

گفتنی است  نخستین رویداد استارت آپی رسانه ای با حضور جمعی از اساتید و کارشناسان حوزه رسانه در دانشکده فارس برگزار شد.

در این وبینار  که با حضور جوادیان  استاد پیشکسوت عکاسی ، سبزه  رئیس کمیته اجرایی و گروهی از داوران و جمعی از دست اندرکاران دانشگاه جامع واحد استان تهران و ستاد مرکزی برگزار شد، از بین ۸ ایده ارسالی ۳ ایده برتر انتخاب و از صاحبان این ایده ها تقدیر شد.

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا