دانش و فناوری

دانش بنیان‌ها در تکاپوی ساخت بزرگترین موکب ها برای زائران اربعین

یک مدیر دانش بنیان عنوان کرد؛

مدیر یک شرکت دانش بنیان از آماده سازی بزرگترین موکب‌های اربعین امسال از سوی این شرکت در منطقه ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سالار طایفه، مدیر یک شرکت فناور که در زمینه طراحی و اجرای سازه‌های ژئودزیک فعالیت دارد، گفت: این شرکت دو محصول بزرگ تولید می‌کند که یک محصول دانش بنیان است به نام بلک پنی مادون قرمز و یک محصول هم سازه‌های ژئودزیک است که آن را به عنوان محصول خلاق ثبت کرده ایم. این محصول روی مخازن نفتی هم قابل استفاده است.

وی در ادامه افزود: سازه‌های ژئودزیک، سازه‌های گنبدی هستند و در واقع یک کره ژئودزیک از المان‌های مستقیم و مثلثی می‌تواند با استفاده از کمترین مصالح، بیشترین سطح را بپوشاند. در دنیا حدود شش، هفت سال است که روی این محصول کار می‌کنند، اما در ایران، تا قبل از ما شرکتی به صورت تخصصی در مورد آن کار نکرده بود.

طایفه با بیان اینکه شرکت طراحی و اجرای سازه‌های ژئودزیک از سال ۹۶ فعالیت در این زمینه را آغاز کرده است، اظهار داشت: در واقع ما اولین شرکتی هستیم که به صورت تخصصی از صفر تا صد مجموعه یعنی از طراحی تا ساخت را بر عهده گرفتیم و کار را انجام رساندیم.

حضور مؤثر و فعال در نمایشگاه آباد ایران

مدیر شرکت فناوران رستار سامانه با اشاره به حضور این شرکت در نمایشگاه آباد ایران گفت: در این نمایشگاه استقبال بسیار خوبی از فعالیت‌ها و محصولات ما صورت گرفت؛ به طوری که بلافاصله و در عرض یک هفته قراردادی را با بنیاد مستضعفان برای موکب‌های کاروان ایلام منعقد کردیم. گزارش و خبر این موضوع در خبرگزاری صدا و سیما و تلویزیون ایلام هم پخش شد. همچنین معاون استاندار ایلام هم از این موکب ها بازدید کرد.

وی در ادامه افزود: برای احداث این موکب ها و راه اندازی آنها، تقریباً ۱۰ تن سازه را در مدت پنج روز نصب کردیم و ۱۱۰۰ متر مربع فضا را آماده بهره‌برداری کردیم که هم اکنون در حال پذیرایی از زائران اربعین است.

طایفه با اشاره به استقبال زیاد از فعالیت‌ها و محصولات این شرکت در نمایشگاه آبادیران، افزود: به عنوان مثال بنیاد علوی و مؤسسه دانشمند برای احداث خانه‌ها و مدارس روستایی و بیمارستان‌های صحرایی تفاهماتی با ما داشتند. به طور کلی نمایشگاه آبادیران، فرصت بسیار خوبی بود و کمک زیادی به شرکت ما کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا