دانش و فناوری

درخواست استاندار گلستان از خبرنگاران/ پروژه‌های جهاددانشگاهی در گلستان تحول‌آفرین است

ایسنا/گلستان استاندار گلستان با اشاره به جایگاه مهم اصحاب رسانه در پیشبرد اهداف، گفت: جریان رسانه‌ای استان در بسیاری از موضوعات و چالش‌ها می‌تواند به کمک ما بیاید.

علی‌محمد زنگانه با گرامیداشت هفته خبرنگار، در گفتگو با خبرنگار ایسنا گفت: باید کار مبتنی بر مطالبات مقام معظم رهبری و با نگاه میانبر و تحولی در استان گلستان اتفاق بیفتد و اگر این مهم به خوبی تبیین شود همه افراد اعم از کشاورز، راننده تاکسی، کارشناس، مدیر و غیره هر صبح به عشق تحقق این چشم‌انداز کار خود را آغاز می کنند.

وی از اصحاب رسانه‌ها خواست در مطالبه‌گری و تبیین کلان پروژه های استان گلستان مشارکت جدی داشته باشند، افزود: به عنوان مثال یکی از این کلان‌پروژه‌ها کریدور شمال به جنوب(اینچه‌برون-گرگان-شاهرود-طبس) است که اصحاب رسانه می‌توانند در راستای مطالبه‌گری آن گام بردارند.

استاندار گلستان با بیان اینکه تحقق برخی از پروژه‌ها در گلستان به یک رویا تبدیل شده بود، بیان کرد: نجات خلیج گرگان به یک آرزو تبدیل شده بود، در حال حاضر کار ما شروع شده و رسانه‌های استانی در موضوع خلیج گرگان در برخی از بخش‌ها باید مطالبه‌گری کنند تا موانع و مشکلات از پیش روی این پروژه برداشته شود.

زنگانه با بیان اینکه اگر غفلت کنیم و خلیج گرگان خشک شود استان ما با تهدید جدی مواجه خواهد شد، تأکید کرد: متأسفانه چنددهه با وقفه در لایروبی خلیج گرگان، عدم تأمین حق‌آبه‌ها و عدم راه‌اندازی پمپاژ و غیره حق استان گلستان ضایع شده حال آنکه خشک شدن خلیج گرگان سلامت مردم گلستان را به خطر می‌اندازد، خلیج گرگان رحم دریای خزر است و ماهیان استخوانی در این نقطه تخم ریزی می‌کردند که باید این منطقه را به حالت اول برگردانیم.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌های برزمین مانده در گلستان وجود دارد که با جان و مال مردم گلستان مرتبط است، افزود: جریان رسانه ای استان در بسیاری از موضوعات و چالش ها می تواند به کمک ما بیاید.

استاندار گلستان در ادامه به اقدامات جهاددانشگاهی گلستان اشاره کرد و گفت: اقداماتی که جهاددانشگاهی در استان انجام می‌دهد جزو پروژه‌های تحول‌آفرین گلستان محسوب می‌شود و رسانه‌ها به ویژه «ایسنا» به عنوان رسانه تخصصی مجموعه جهاددانشگاهی باید به صورت ویژه به این پروژه‌ها بپردازد.

زنگانه با اشاره به اینکه برخی از مدیران ما از اقدامات جهاددانشگاهی بی اطلاع هستند، یادآور شد: اقدام جهاددانشگاهی در حوزه درمان سرطان برست، گیاهان دارویی باید بیش از پیش برای مدیران و سرمایه گذاران، مردم و ذی‌نفعان در سطح استان تبیین شود.

انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا