دانش و فناوری

دستگاه‌های اجرایی حامی جهاددانشگاهی باشند/ لزوم توجه به کارآفرینی دانش‌بنیان

ایسنا/گلستان دستیار استاندار گلستان در امور علمی و فناوری با بیان اینکه در هر استانی باید براساس اسناد پیشرفت استان‌ها، مأموریت هایی برای جهاددانشگاهی تعریف شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید حامی جهاددانشگاهی باشند.

عماد آیدانی در گفتگو با خبرنگار ایسنا گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یادگار امام راحل از دوران انقلاب فرهنگی شکل گرفته و در دوران مختلف و براساس مأموریت های محوله اقدامات ارزشمندی را انجام داده است.
وی با بیان اینکه در حوزه فناوری های نوین و حرکت بر مرزهای دانش در سراسر کشور فعالیت های بزرگی شکل گرفته است، افزود: جهاددانشگاهی در دوره جدید باید در راستای رفع نیازهای فناورانه و حل مشکلات و نظام مسائل استان گلستان حرکت کند.
دستیار استاندار گلستان در امور علمی و فناوری با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی استان گلستان در دوره جدید باید بیش از پیش نسبت به رسوخ فناوری های نوین کمک کند، بیان کرد: با توجه به سیاست‌های پیشروی جهاددانشگاهی به طور قطع مسیر این نهاد انقلابی بسیار روشن است و با توجه بیش از پیش به توانمندی های جوانان انقلابی و حضور آنان در فعالیت های دانش بنیان در کنار سایر نهادها و دستگاه های ذی ربط مقابل تحریم های ظالمانه دشمن ایستادگی و آن را خنثی خواهد کرد.
آیدانی به جهاددانشگاهی پیشنهاد داد در مأموریت های خود به کارآفرینی بر مبنای فناوری های نوین و دانش بنیان توجه ویژه ای داشته باشد و تأکید کرد:  به طور قطع اقدامات جهاد دانشگاهی با توجه ویژه به کارآفرینی مبتنی بر فناوری های نوین و دانش بنیان و آموزش های کاربردی و قابل استفاده برای متقاضیان بر مبنای نیازهای اشتغال جوانان مثمرثمرتر خواهد بود.
وی با بیان اینکه توجه واقعی به اتفاقات رخ داده در این نهاد در سطح کشور یک ضرورت است، یادآور شد: در هر استانی باید براساس اسناد پیشرفت استان ها مأموریت هایی برای جهاددانشگاهی تعریف شود و حمایت های لازم صورت پذیرد تا این نهاد انقلابی در یک چرخه هم‌افزا بین ادارات و نهادها مورد حمایت قرار گیرد.
معاون سابق فناوری پارک علم وفناوری گلستان در امور علمی و فناوری، اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان را یکی از مشکلات امروز جامعه دانست و تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی به دلیل فقدان مهارت بیکار هستند که جهاددانشگاهی باید در حوزه آموزش با بررسی مشکلات موجود اقدام به برگزاری دوره های مختلف کند تا دانشجویان دیگر نگران فقدان توانمندی مهارتی نباشند.
بهره‌وری مؤلفه مهم رشد ۸ درصدی در گلستان
آیدانی بر لزوم ارتباط قوی جهاددانشگاهی با دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها تأکید کرد و ابراز داشت: در صورتی که این نهاد انقلابی در راستای رفع نیازهای دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها گام بردارد اقدامی بزرگی انجام داده که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.
وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در حوزه دانش بنیان باید نظام مسائل استان گلستان را بررسی کرده و به واسطه فعالیت های دانش بنیانی برنامه ها و مأموریت هایی را برای رفع آنها در نظر بگیرد، خاطرنشان کرد: تدوین بسته های تحولی در حوزه های مختلف براساس فناوری های جدید از انتظارات ما است.
معاون سابق فناوری پارک علم وفناوری گلستان، بهره‌وری را یکی از مؤلفه های مهم برای تحقق رشد هشت درصدی در گلستان برشمرد و خاطرنشان کرد: برای تحقق بهره‌وری چاره‌ای جز توجه به فناوری های نوین نداریم، به طور قطع جهاددانشگاهی با وارد کردن پیوست دانش بنیانی به حوزه های مختلف همچون کشاورزی و امثال آن موفق خواهد بود.
آیدانی متذکر شد: جهاد دانشگاهی با استفاده از ظرفیت رسانه های خود(ایسنا و ایکنا) جهاد تبیین در حوزه دانش بنیان را با قوت پیگیری کند و با فراهم‌سازی زمینه لمس جهش های استان گلستان در زمینه فناوری امیدآفرین باشد.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا