دانش و فناوری

دعوت از جهاددانشگاهی برای ورود به صنعت ساختمان سازی سوریه

در نمایشگاه آبادیران مطرح شد؛

استاد دانشگاه دمشق گفت: جهاد دانشگاهی با توان علمی و تحقیقاتی وسیعی که در سال‌های گذشته آن را کسب کرده است، می تواند در حوزه ساختمان سازی و بازسازی سوریه به ما کمک کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز توسعه خلاق ارتباطات مجمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی، عبدالله عبدالهاشم در حاشیه بازدید هیات دانشگاهی و اقتصادی سوریه از دومین نمایشگاه «آبادیران» با شعار نوآوری برای پیشرفت ایران با حضور در غرفه جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه ایران دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه علم و فناوری است وسوریه علاقه‌مند به استفاده از این ظرفیت‌ها برای بازسازی وتوسعه علمی خود است، افزود: سوریه علاقه‌مند است در حوزه ظرفیت‌سازی دراقتصاد با کمک فناوری اقدام کند و در این حوزه خصوصا دربخش ساختمان‌سازی درصدد بهره‌گیری از آخرین فناوری‌ها برای سرعت بخشیدن به بازسازی سوریه با بهترین امکانات فنی و علمی است.

وی با بیان اینکه سوریه انجمن‌های فعالی درحوزه ساختمان‌سازی دارد و این انجمن‌ها مشتاق استفاده از فناوری‌های جدید در حوزه ساختمان‌سازی هستند از پیشرفت علمی کشورمان در این حوزه ابزارمسرت کرد و گفت: امیدواری با تبادل علمی میان شرکت‌ها و انجمن‌های سازندگان ساختمان درسوریه با شرکت‌های ایرانی فناور در این حوزه بتوانیم ساختمان‌های مناسبی درسوریه ساخته شود که ازفناوری‌های روز بهره‌مند باشند.

این استاد دانشگاه به ظرفیت‌های گردشگری کشورمان و اشتراکات فرهنگی میان ایران و سوریه اشاره کرد وافزود: استفاده از فناوری‌های مختلف در صنعت گردشگری و نیز ایجاد اقتصاد پایدار در گردشگری ایران سبب شده است بتوانیم از الگوهایی که فناوری درحوزه گردشگری در اختیار بهره برداری ان ای عرصه قرار می‌دهد استفاده کیم. مجموعه جهاد دانشگاهی توانسته است در این بخش با ارایه فناورهای ساده در مناطق گرددشگری و روستایی خود علاوه بر ایجاد جاذبه‌های گردشگری جدید، زمینه ایجاد اقتصادی پایدار و درآمدزایی را برای بهره‌برداران از این طرح‌ها فراهم کنند که این موضوع می‌تواند الگوی خوبی برای گردشگری درسوریه باشد.

عبدالهاشم در ادامه با بیان اینکه حضور مجموعه‌ای علمی و دانشگاهی سوریه در نمایشگاه آبادیران سبب افزایش شناخت محققان و مجموعه‌های علمی سوریه با ظرفیت‌های علمی ایران خواهد شد، گفت: مجموعه جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای بزرگ و منسجم است که می‌توان با برقراری تعامل و ارتباط میان مسؤولان سوری و ایرانی زمینه را برای تحقق آنچه که در برنامه‌های توسعه‌ای سوریه داریم محقق کند.

عضو انجمن ساختمان‌سازان سوریه اضافه کرد: سوریه در حال بازسازی است و به دنبال طراحی شهری و منطبق با استاندارهای بین‌المللی برای ساختن آینده سوریه هستیم. جهاد دانشگاهی با توان علمی و تحقیقاتی وسیعی که در سال‌های گذشته آن را کسب کرده است می‌تواند در این مسیر نقش آفرینی جدی‌تری در ساخت آینده سوریه داشته باشد.

وی تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان جهاد دانشگاهی می‌بایست برای حضور بین‌المللی درعرصه‌های مختلف به سمت تجاری کردن برندها و نشان‌های تجاری خود حرکت کنند. این اقدام سبب می‌شود کشورهایی که به فناوری و تکنولوژی این شرکت‌ها نیاز دارند بتوانند از خدماتی که از سوی آنان ارایه استفاده کنند. جهاد دانشگاهی در این مسیر اقدامات خوبی را انجام داده است و باید آن را ادامه دهد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا