دانش و فناوری

رسانه جلودار جهادتبیین است/معرفی خدمات دولت اولویت است

ایسنا/فارس رئیس جهاددانشگاهی استان فارس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در موضوع جهادتبیین و اهمیت رسانه در فرایند اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، تاکید کرد که رسانه جلودار جهادتبیین و خبرنگاران و عکاسان خبری سربازان این جبهه جهاد هستند.

مظاهر بابایی دوشنبه اول شهریور در مراسمی که با حضور معاون استانداری فارس و در راستای قدردانی از خبرنگاران خبرگزاری‌های تحت مدیریت جهاددانشگاهی برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر، تاکید کرد که این نهاد همواره از همه ظرفیت‌ها به ویژه بستر رسانه‌ای، در معرفی توانمندی‌ها و اقدامات دولت‌ تلاشی را مصروف داشته است.
بابایی گفت: خبرگزاری‌های تحت مدیریت جهاددانشگاهی، در مسیر همراهی با همه دولت‌ها و در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تلاش مضاعفی را داشته اما امروز و با توجه به اهمیت بحث جهادتبیین، این همراهی با دولت بیش از پیش خواهد بود.
رئیس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، خاطرنشان کرد: شهیدان رجایی و باهنر، به راستی الگوهای عینی برای یک مدیر جهادی خدمتگزار، در نظام اسلامی به عنوان نمادی از عدالت‌خواهی و حق محوری هستند که به ویژه در هفته دولت باید به این امر توجه ویژه‌ای داشت. رئیس جهاددانشگاهی فارس در ادامه گفت: این نهاد انقلابی از بدوتاسیس به فرمان امام راحل(ره) در عرصه‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی حضوری پررنگ و اثرگذار داشته است.
بابایی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در حوزه‌ای ورود نکرد، مگر با عقلانیت، دانش و توانمندی، خروجی اقدامات این نهاد را اثرگذار و نافذ دانست و گفت: نمونه بارز این حضور و فعالیت را می‌توان در بخش‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی به عینه در مراکزی نظیر رویان، آموزش‌های کوتاه مدت و بلند مدت و ایجاد و گسترش خبرگزاری‌ها و فعالیت‌های رسانه‌ای و ورودی هوشمندانه و عملگرایانه در حوزه قرآن و فرهنگ قرآنی، مشاهده کرد.
او با اشاره به اینکه همه اقدامات این نهاد انقلابی، جهادی و در مسیر تحقق منویات ولایت بوده است، گفت: دستاوردهای بی بدیل جهاددانشگاهی در زمینه‌های مختلف در سراسر کشور، نظیر مرکز رویان، درمان ناباروری، سرطان شناسی، طرح‌ها و اقدامات فناورانه و نوآورانه و دانش بنیان در زمینه کشاورزی و …. نمونه‌های عینی و مشهود از این نوع فعالیت و مدیریت بوده است.
بابایی، اقدامات جهاددانشگاهی در ایجاد و راه‌اندازی خبرگزاری‌ها را هم جزو اقدامات دانش‌بنیان و نوآورانه برشمرد و خاطرنشان کرد: ایسنا در زمانی پایه‌گذاری شد و فعالیت خود را آغاز کرد که در کشور رسانه‌ای با این کارکرد و به این شکل کنونی، وجود و فعالیت نداشت.
او مبنای فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی را، قرآن و فرهنگ قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: یکی از نمودهای رویکرد قرآنی این نهاد راه اندازی خبرگزاری بین المللی قرآنی و برنامه ریزی و اجرای جشنواره‌ها و رویدادهایی با محوریت قرآن و اهل بیت(ع) است.
بابایی با یادآوری اینکه، زیست بوم فناوری را به نوعی جهاددانشگاهی در کشور پایه ریزی و دنبال کرده است، گفت: جهاددانشگاهی در کنار برخورداری از نیروهایی با دانش و توانمند و نوآور پرورش یافته در این نهاد، به دستاوردهای فناورانه متعددی در حوزه‌های مختلف دست یافته است.
او جهاددانشگاهی را یک برند معتبر در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانست که در هر یک از این بخش‌ها دارای استعداد، توانایی و ظرفیت است و گفت: البته این نهاد انقلابی طی بیش از چهاردهه فعالیت، فراز و فرودهایی را تجربه کرده است.
رئیس جهاددانشگاهی فارس یادآور شد: علیرغم همه داشته‌ها و توانمندی‌ها، این نهاد در بعضی جهات شاهد کم مهری بوده و آنگونه که بایسته و شایسته است، از ظرفیت‌هایش استفاده نمی‌شود.
بابایی با اشاره به شعار امسال، و جلودار بودن جهاددانشگاهی فارس برای تحقق و عملیاتی شدن این شعار، ظرفیت‌های پارک فناوری‌های نرم را متذکر شد و گفت: ما در حوزه‌های مختلف دارای ظرفیت‌هایی هستیم که می‌تواند در مسیر توسعه استان فارس و کشور، کمک کننده و شتاب دهنده باشد.
به گزارش ایسنا، در این جلسه، ضمن پاسداشت یاد شهید صارمی و شهدای رسانه، از خبرنگاران وعکاسان خبری خبرگزاری‌های دانشجویان ایران، ایکنا، سیناپرس و بازارکار که تحت مدیریت جهاددانشگاهی در استان فارس فعالیت دارند، قدردانی و تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا