دانش و فناوری

رسیدن کشور به رشد و تعالی از طریق علم و فناوری


رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیرگفت: کشور از ناحیه علم و فناوری می‌تواند به درجات عالی رشد و توسعه برسد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سید حسن قدسی پور رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و تکریم خانواده معزز ۹۰ شهید دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: خلوص نیت شهیدسلیمانی از همه بارزتر بود و هست؛ شجاعت ایشان زبانزد بود، زیرا در هر نقطه‌ای که احساس خطر می‌شد ایشان حضور پیدا می‌کرد.

وی افزود: در حوالی عراق و کربلا کودکان و نوجوانان عرب، اسم شهید سلیمانی را در کوچه‌ها زمزمه می‌کردند؛ ببینید که عظمت این فرد به کجا رسیده که کودک و جوان عراقی اسم قاسم سلیمانی را در جبهه‌های نبرد یاد می‌کنند. ببینید ایشان چه سنگر، استحکام و قدرتی برای جبهه حق ایجاد کرده است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: اگر این چنین شدیم به سعادت رسیدیم و تجارت خوبی ازعمر کردیم و سرمایه‌ای برای خودمان اندوخته ایم.

قدسی پور خطاب به دانشجویان و دانشگاهیان گفت: استنباط من این است که گشایش توسعه و اقتصاد کشور از ناحیه علم و فناوری خواهد بود من به این اعتقاد دارم.

وی ادامه داد: من این موضوع را به دبیر شورایعالی عالی انقلاب فرهنگی هم عرض کردم که خوشبختانه فضای علم و توسعه فناوری برای ایرانیان آنقدر بر فراز این اسمان خوب می‌چرخد و درخشش می‌کند که به احتمال قوی پیش بینی می‌کنم که از این ناحیه کشور را به درجات عالی رشد، توسعه و تعالی خواهیم رساند. بارقه‌هایی از این رشد نمایان شده است.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین خروجی‌های علم و فناوری قدرت است؛ آن کشوری که فناوری برتر دارد قدرت بیشتری دارد؛ سلاح، انرژی اتمی، پزشکی، ارتباطات و… همه زمینه‌های فناورانه‌ای هستند که باعث می‌شود کشور به فناوری درجه عالی‌تر و بالاتر دست پیدا کند.

قدسی پور خاطر نشان کرد: حتی ابرقدرت‌ها نشانه قدرت خودشان را با به رخ کشیدن توانایی‌های فناورانه نشان میدهند.

وی ادامه داد: خوشبختانه این شرکت‌های دانش بنیان می‌درخشند؛ این‌ها کم کم به قدرت و عظمت با شکوهی تبدیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه فناوری باعث ایجاد قدرت، ثروت، فرهنگ می‌شود، گفت: علم باید به ثروت تبدیل شود همچنین علم باید در زندگی مردم بروز و ظهور پیدا کند؛ باید بتواند سهولت و روانی برای مردم ایجاد کند که قطعا بعد از اینکه آن درجه عالی را طی کرد و مردمی‌تر شد و به لحاظ اقتصادی مطرح می‌شود و بازار‌های اقتصادی را به خود اختصاص می‌دهد.

به گفته قدسی پور، قطعا بعد از قدرت و ثروت علم در توسعه فرهنگی تاثیر گذار است. دستاورد‌های دانشجویان و دانشگاهیان منجر به توسعه فرهنگی و معنویت، رشد و شکوفایی، ادب، تعامل، فرهنگ، تعامل و … خواهد شد.

وی ادامه داد: به صورت کلی از اهداف اسلام و قران توسعه علم است؛ یک ساعت در محضر علم بنشینیم از هفتاد سال عبادت برتر است.

قدسی پور تاکید کرد: امیدوارم افرادی که در دانشگاه‌ها مشغول هستند این اهداف را به خوبی عملیاتی کنند؛ قطعا این گونه است که بارقه‌های امید، توسعه و پیشرفت منتظر این کشور و مردم است.

به گفته قدسی پور، باید مجموعه فرهنگی و اقتصادی جامعه ایران را باید با خواست خودش تعبیر کرد. امیدواریم هر چه سریعتر به سرمنزل مقصود برسیم و به فرموده امام راحل این حکومت را تحویل امام زمان بدهیم.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا