دانش و فناوری

روحانیون و اساتید باید با تحقیقات علمی، مطالعه و پژوهش "جهاد تبیین"کنند

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که جامعه نیازمند جهاد تبیین است، گفت: دشمن با تمام قوا و با همه ابزار و توانمندی خود برای ایجاد شبهات جدید برای انحراف جامعه و جوانان تلاش می‌کند و ما باید در جهاد تبیین آماده شکستن این شبهات باشیم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه در نشست با دکتر احسان کامرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و مسئولان و اعضای نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان هرمزگان، گفت: امروز با توجه به شبهات جدیدی که در جامعه رواج یافته، وظیفه علمای دین و دانشگاه سنگین‌ترشده و به فرمایش مقام معظم رهبری، جامعه نیازمند جهاد تبیین است.

وی با بیان اینکه جهاد تلاشی است تمام و کمال که در آن فرد برای مقابله با دشمن و توطئه‌های جدید او از جان و مال خویش می گذرد، افزود: دشمن با تمام قوا و با همه ابزار و توانمندی خود برای ایجاد شبهات جدید برای انحراف جامعه و جوانان تلاش می کند و ما باید در جهاد تبیین آماده شکستن این شبهات باشیم.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: روحانیون و اساتید باید این شبهات را به طور دقیق شناسایی کنند و با تحقیقات علمی، مطالعه و پژوهش سعی در تبیین جهادی این شبهات با بهترین روش داشته باشند که جوانان با ایمان و اعتقاد قوی در جامعه ظاهر شوند.

دکتر خسروپناه «شهید قاسم سلیمانی» را الگوی تبیین جهادی شبهات خواند و گفت: محور سخنرانی‌های شهید قاسم سلیمانی تبیین جهادی بود و این شهید بزرگوار همواره به مبارزه و خنثی سازی توطئه‌های شناختی اعمال شده توسط دشمن می پرداخت. روحانیون و اساتید با داشتن چنین الگویی باید مأمن دانشجویان باشند تا بتوانند از رخنه معاندین به ذهن پاک و خلاق جوان جلوگیری کنند. 

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی از وجود جوانان انقلابی در انجام فعالیت های علمی ابراز خرسندی کرد و افزود: نسل انقلابی دانشمندانی تربیت کرده که با دست خالی خدمات بزرگی ارائه می کنند و به خاطر همین موضوع است که دشمن جهت تخریب این روحیه جهادی از هیچ عملیاتی دریغ نمی‌کند.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا