دانش و فناوری

روحیه‌ مسئولیت‌پذیری، میراث ماندگار شهداست


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آئین گرامیداشت شهدای ۲۷ دی دانشگاه تبریز گفت: روحیه‌ مسئولیت‌پذیری، میراث ماندگار شهدا در میان ماست.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، آئین گرامیداشت شهدای ۲۷ دی دانشگاه تبریز با حضور معاون فرهنگی وزارت علوم، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی، رئیس، اعضای هیأت رئیسه، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه تبریز، مدیران و مسئولان استانی و جمعی از خانواده‌های معظم شهدای ۲۷ دی، در دانشگاه تبریز برگزار شد.

عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: شهدا از زندگی خود گذشتند تا ما با عزت زندگی کنیم و مسیری را نشان دادند که راه عزت و بزرگی است. همچنین شهدا در زمانی‌که مرگ به حاشیه رانده شده و هر گونه نشانه‌ی مرگ در زندگی، پس‌زده می‌شد و هر نوع عاقبت‌اندیشی به‌مثابه بیماری تلقی می‌شد، خودآگاهانه مسیری را برگزیدند که برای ما گشایش داشته باشد.

کلانتری ادامه داد: شهدای ما با رهبری امام‌خمینی(ره) فلسفه‌ی تاریخ بشریت را که مبتنی بر نفسانیت بود، دگرگون کردند و امروز شاهد تأثیرات عمیق انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان هستیم.

وی افزود: شهدای دانشجو استقلال دانشگاه را به ارمغان آورده و منجر شدند که دانشگاه‌های ما خدمات بزرگی به انقلاب، مردم و کشور ارائه دهند که نمونه‌ای از این خدمات در طول دوران دفاع مقدس، شکل‌دهی به نهادهای انقلابی، خدمات پس‌از جنگ و فعالیت‌های جهادی در طول دوران انقلاب تا کنون نمایان شده‌ است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: روحیه‌ی مسئولیت‌پذیری، میراث ماندگار شهدا در میان ما است. به‌طوری‌ که در نگاه مکتب اسلام، همه‌ی ما مسئول هستیم اما کسانی که در مسند هستند، مسئولیت بیشتری دارند و ما با تأسی از این روحیه باید تا می‌توانیم در عرصه‌ی علم و فناوری نقش‌آفرینی کنیم و بیش‌از هر زمان دیگری به این روحیه نیاز داریم.

وی همچنین یادآور شد: در روزگاری که فردگرایی و لذت‌گرایی تکثیر و منتشر می‌شود، استفاده از ظرفیت، سلوک، روحیه‌ی فداکاری و ایثار شهدا می‌تواند اتفاقات بزرگی رقم بزند. پیشرفت کشور در گرو پیشرفت علم و فناوری است که این امر به معنی انجام کار ساده‌ نیست بلکه باید مبتنی بر روحیه‌ی ایثار و فداکاری باشد و ما می‌توانیم از یادگاران دوران جنگ که در میان ما هستند، نهایت استفاده را در بسط و گسترش این روحیه انجام دهیم.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا