دانش و فناوری

رکوردشکنی سهام اپل یک‌روز پس از معرفی ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی

این جهش قیمتی یک روز پس از معرفی ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی توسط اپل صورت گرفت.

سهام اپل در روز سه‌شنبه با افزایش ۷.۳ درصدی، با قیمت ۲۰۷.۱۵ دلار بسته شد. با این افزایش، ارزش کلی بازار اپل به ۳.۱۸ تریلیون دلار رسید که کمی پایین‌تر از مایکروسافت با ۳.۲۲ تریلیون دلار و کمی بالاتر از انویدیا با ۲.۹۷ تریلیون دلار است.

این افزایش سهام در حالی رخ داد که اپل در سال ۲۰۲۴، به دلیل کاهش فروش آیفون و نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه این شرکت در رقابت با دیگر غول‌های فناوری، برای تسلط بر فناوری هوش مصنوعی نوظهور عقب مانده است، از شاخصهای اصلی بازار بورس جا مانده بود.

اپل در رویداد سالانه توسعه‌دهندگان خود در روز دوشنبه ۲۱ خرداد، از نسخه بهبود یافته دستیار مجازی «سیری» و چندین ویژگی هوش مصنوعی دیگر در اپلیکیشن‌های خود رونمایی کرد.

این ویژگی‌ها با آخرین سیستم‌عامل‌های آیفون، آیپد و مک عرضه خواهند شد. تحلیلگران معتقدند این ویژگی‌های تازه می‌تواند موجی از خریداران جدید را برای اپل به همراه بیاورد.

ایلان ماسک مالک کمپانی‌های «اسپیس ایکس»، «تسلا» و «رسانه اجتماعی ایکس» روز دوشنبه همزمان با رویداد اپل تهدید کرد که اگر هوش مصنوعی وارد سیستم عامل «آی او اس» شود، رایانه‌های اپل را تحریم می‌کند. او حضور هوش مصنوعی در این سیستم‌عامل را «نقض حریم خصوصی» کاربران می‌داند.

منبع ایتنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا