دانش و فناوری

ساخت ایمپلنتی که باعث رشد استخوان طبیعی می شود

تحقیقات دانشگاه گلاسکو نشان داد؛

یک تحقیق جدید مهندسی زیستی به ترمیم استخوان های آسیب دیده بدون ایجاد عوارض منفی در دیگر درمان ها کمک می کند. پیش بینی می شود این دستاورد نتایج بهتری برای بیماران دربرداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، محققان معتقدند این کشف با ترویج رشد دوباره بافت استخوان، مسیر را برای درمان های نوآورانه، کمک به افرادی با جراحت های سخت اسکلتی یا بیماران سرطانی که با کاهش تراکم استخوان روبرو شده اند، را فراهم می کند.

محققان اسکاتلندی روشی نوین برای هماهنگ سازی تاثیر قدرتمند درمان عوامل رشد (مولکول هایی که به طور طبیعی فرایند احیای بدن را تسهیل می کنند) یافته اند.

عوامل رشد برای رشد زیست شناختی و رشد بدن از نوزدای تا بزرگسالی حیاتی هستند. همچنین این عوامل نقش مهمی در فرایند درمان بدن از جراحات دارند و فرایند ظریفی را آغاز می کنند که به طور موثر بافت های آسیب دیده را ترمیم و دوباره بهم متصل می کند.

در همین راستا محققان دانشگاه گلاسکو از یک پلیمر ارزان به نام «اتیل آکریلیت» یا PEA برای توسعه یک ایمپلنت جراحی استفاده کردند که در محل مورد نظر از استخوان به کار می رود. ویژگی های خارق العاده سطح این ایمپلنت به محققان اجازه می دهد عوامل رشد غیرفعال بدن را کنترل و تضمین کنند آنها دوباره فعالیت خود را از سر می گیرند.

محققان فرایندهای زیست شناختی که در این تحقیق به کار گرفته شده اند را از ۲ دهه قبل می دانستند اما این نخستین باری است که آنها هماهنگ شده اند تا تاثیر این احیا را نشان دهند.

فراهم کردن پروتئین ها به طور مستقیم در محل درمان در این روش کنترل بیشتری بر فعالسازی عوامل رشد و آغاز فرایند درمان فراهم می کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا