دانش و فناوری

سرقت گوشی‌های اندرویدی سخت می‌شود

تحت این قابلیت، گوشی‌های اندرویدی از هوش مصنوعی برای تشخیص زمانی که گوشی به سرقت رفته است، استفاده کرده و صفحه گوشی را قفل می‌کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، سه نوع قفل در فاز آزمایش اولیه موجود خواهند بود. در یکی از آنها، گوگل از هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد که برای کمک به تشخیص سیگنال‌های جابجایی متداول مرتبط با سرقت و مسدود کردن صفحه گوشی، ایجاد شده است.

قابلیت دوم، به کاربر امکان می‌دهد صفحه گوشی را از راه دور با وارد کردن شماره تلفن و تکمیل فرآیند امنیتی از یک دستگاه دیگر، قفل کند. قابلیت سوم شامل قفل کردن اتوماتیک صفحه گوشی است که به مدت طولانی، بدون دسترسی به اینترنت مانده است.

گوگل اعلام کرد این قابلیت از ژوئیه، برای کاربران برزیلی گوشی‌های اندروید نسخه ۱۰ یا بالاتر قابل دسترس خواهد شد. برزیل نخستین کشوری خواهد بود که این قابلیت در آنجا آزمایش می‌شود. این قابلیت به تدریج برای کاربران کشورهای دیگر منتشر خواهد شد.

سرقت گوشی، یک مشکل رو به رشد در برزیل است. طبق آمار رسمی، تعداد گوشی‌های مسروقه در این کشور که بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین است، ۱۶.۶ درصد در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل افزایش یافت و به حدود یک میلیون دستگاه رسید.

دولت برزیل در دسامبر، اپلیکیشنی به نام «سلولار سِگورو» را عرضه کرد که به کاربران امکان می‌دهد تلفن مسروقه را گزارش کرده و دسترسی به آن را با استفاده از دستگاه دیگری که به یک فرد مورد اطمینان تعلق دارد، مسدود کنند.

بر اساس گزارش رویترز، وزارت دادگستری برزیل اعلام کرد تا ماه گذشته، حدود دو میلیون نفر در این اپلیکیشن، ثبت نامه کردند و ۵۰ هزار دستگاه تلفن هم مسدود شد.

منبع ایتنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا