دانش و فناوری

سرکار:‌شکوفایی اقتصاد کشور در گرو سرمایه‌گذاری روی دانش‌بنیان‌هاست


دبیر ستاد توسعه فناوری نانو گفت: لازم است که بیشتر از گذشته در حوزه فناوری سرمایه‌گذاری شود تا شاهد شکوفا شدن اقتصاد کشور شویم چراکه نمی‌توانیم در آینده کماکان اقتصاد مبتنی بر نفت و گاز داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، سعید سرکار در افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای حوزه نانو که در نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد، گفت: اعتقاد داریم صنعت نفت پیشران حوزه‌های اقتصادی و فناوری است و خوشحالیم که فعالیت‌های نانو فناوری سمت و سوی صنعتی به‌ویژه در حوزه‌های نفت، انرژی و پتروشیمی یافته است و امیدواریم منجر به ارزان‌سازی و رقابت پذیری و افزایش ارزش افزوده شود.

وی با تأکید بر اینکه محصولات جدید فناورانه می‌تواند به ایجاد اشتغال تخصصی منجر شود، افزود: جوانان این مملکت توانسته‌اند ظرفیت فناوری در این حوزه را به ظهور و بروز برسانند.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو تاکید کرد: لازم است که بیشتر از گذشته در حوزه فناوری سرمایه‌گذاری شود تا شاهد شکوفا شدن اقتصاد کشور شویم چراکه نمی‌توانیم در آینده کماکان اقتصاد مبتنی بر نفت و گاز داشته باشیم.

سرکار با اشاره به ارائه بیش از ۵۰ محصول جدید در نمایشگاه امروز، خاطر نشان کرد: تولید این محصولات جدای از بودجه ستاد نانو بوده است و تولید محصولات جدید فناورانه می‌تواند به ایجاد اشتغال تخصصی منجر شود.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی، گفت: ایشان هربار که بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح می‌کنند، خیمه اقتصاد مقاومتی عمود بر اقتصاد دانش‌بنیان است.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا