دانش و فناوری

سویه جدید کرونا در آمریکا غالب شد


سویه امیکرون BA.۵ با پشت سر گذاشتن سویه‌های قبلی مانند BA.۲.۱۲.۱، BA.۲، و BA.۱.۱ به زیرشاخه غالب کووید-۱۹ در ایالات متحده تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان،  سویه امیکرون BA.۵ با پشت سر گذاشتن  سویه‌های قبلی مانند BA.۲.۱۲.۱، BA.۲، و BA.۱.۱ به زیرشاخه غالب کووید-۱۹ در ایالات متحده تبدیل شده است.

بر اساس برآوردهای مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) که در روز سه شنبه منتشر شد، درصد BA.۵ در ایالات متحده تا ۲ ژوئیه به حدود ۵۳.۶ رسیده است، در حالی که نوع دلتا و سایر زیرسویه‌های امیکرون ناپدید شده‌اند.

گاردین در خصوص تفاوت سویه BA.۵  با سویه‌های قبلی با اشاره به اینکه  ویژگی‌های اینکه این زیرسویه به نسخه اصلی امیکرون شبیه است، اما اشتراکات بیشتری با نوع BA.۲ دارد، نوشت: این زیرسویه دارای تعدادی جهش اضافی است که برخی از آنها می توانند ویژگی های ویروس را تغییر دهند که ممکن است بر انتقال آن نیز تأثیرگذار باشد.

پزشکان یادوآور شدند،  با توجه به اینکه BA.۵ با سایر انواع کووید-۱۹ برای شناسایی سیستم ایمنی ما کاملاً متفاوت است، در نتیجه افرادی که قبلاً  دچار امیکرون شده‌اند، هنوز هم مستعد ابتلا به BA.۵ هستند.

تخمین زده می‌شود که BA.۵ همراه با BA.۴ مجموعاً ۷۰.۱ درصد از انواع ویروس‌های کرونا در ایالات متحده را تشکیل می‌دهند که در ماه مارس به فهرست نظارت سازمان جهانی بهداشت اضافه شدند.

انتهای پیام/

 


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا