دانش و فناوری

شرکتها و صنایع بزرگ امسال باید دانش بنیان شوند

عضو فراکسیون اقتصاد دانش بنیان:

عضو هیات رییسه فراکسیون اقتصاد دانش بنیان گفت:باید امسال به این سمت برویم که شرکتهای بزرگ و صنایع، دانش بنیان شوند و این موضوع با رویکرد افزایش کیفیت و کاهش قیمت باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن دهنوی عضو هیات رییسه فراکسیون اقتصاد دانش بنیان در حاشیه بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران در جمع خبرنگاران گفت: به همه مسئولان دولت پیشنهاد می کنم که از نمایشگاه ایران ساخت در خانه نوآوری و فناوری و دستاوردهای شرکتهای دانش بنیان بازدید کنند.

وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری، یکی از بزرگترین بازار شرکتهای دانش بنیان، خود دولت است و آنها می توانند به عنوان یک مصرف کننده بزرگ از شرکتهای دانش بنیان خریداری کنند.

به گفته دهنوی، من فکر کنم یکی از بزرگترین سیاست ها این است که امسال، خرید دولتها و شرکتهای دولتی از مجموعه شرکتهای داخلی به خوبی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه خرید از این شرکتها توسط دولت نیز مورد تاکید رهبر است، افزود: ما باید به سمت دو اتفاق در تولید حرکت کنیم؛ یک اینکه صنایع بزرگ ما به سمت دانش بنیان شدن بروند و دوم اینکه از تجربه صنایع دیگر باید درس بگیریم.

وی اضافه کرد: باید شرکتهای دانش بنیان به سمت تولید محصولات با کیفیت بروند که بین مردم جایگاه خود را بیابند.

وی ادامه داد: یکی از اشکالات در اکوسیستم فناوری این است که صنایع بزرگ معدنی نفت، گاز، پتروشیمی و.. دانش بنیان نیستند و در فناوری روز کمترین دخالت دارند.

وی عنوان کرد: لذا باید امسال به این سمت برویم که شرکتهای بزرگ و صنایع، دانش بنیان شوند و این موضوع با رویکرد افزایش کیفیت و کاهش قیمت باشد.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا