دانش و فناوری

صفرپور: جهاددانشگاهی نقش محوری در تحقق دانش‌بنیانی دارد

ایسنا/فارس مدیرکل ورزش و جوانان فارس با تاکید بر این نکته که جهاددانشگاهی نقش عمده و محوری در تحقق شعار سال دارد، گفت: همه مجامع دانش بنیان و نوآور به نحوی خود را زیر چتر جهاددانشگاهی حس می‌کنند و وامدار این نهاد می‌دانند.

حیدر صفرپور ضمن تبریک چهل و سومین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی بیان کرد: فعالیت‌های جهاددانشگاهی از دو جنبه قابل پیگیری است؛ یکی فعالیت‌های صرف آکادمیک، علمی و آموزشی و دیگری مسائل فنی و میدانی و حضور در دوره‌های مختلف مهارتی است که به اهمیت مسائل مربوط به این نهاد مقدس اضافه می‌کند و آن در قلب رویدادهای علمی کشور قرار می‌دهد.
او با بیان این که جهاددانشگاهی نقش عمده و محوری در تحقق شعار سال دارد، افزود: همه مجامع دانش بنیان و نوآور به نحوی خود را زیر چتر جهاددانشگاهی حس می‌کنند و وامدار این نهاد می‌دانند، چرا که در دل آکادمی دانشگاهها شاید نقش نهاد دانش بنیان به معنی کار و فعالیت و اشتغالزایی دیده نشده و یک نهاد مستقل و البته چسبیده به دانشگاه را می‌طلبد که مسائل خود را پیش ببرد.
صفرپور با بیان اینکه نحوه تعامل این اداره کل با جهاددانشگاهی در جنبه‌های مختلف نیز قابل بررسی است، گفت: همانند تعامل سمن‌هایی که در حوزه علم و فناوری فعالیت می‌کنند که به نحوی همواره محتاج و درخواست ارتباط و استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی دارند و متقابلا جهاددانشگاهی هم می‌تواند از ظرفیت‌های سمن‌ها به عنوان بازوهای شبکه‌ای خود برای ارتباط گیری با مخاطب و برگزاری دوره‌های مختلف استفاده کند.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس عنوان کرد: برگزاری دوره‌های مهارتی نیز بین این دو مجموعه شکل گرفته که از جمله شاخص‌های آن دوره سرباز مهارت است که جزو افتخارات همکاری این دو نهاد تاثیرگذار بوده است.
 انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا