دانش و فناوری

عرضه تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد به علاقه‌مندان به همکاری در رویداد ملی گام دوم

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد با بیان این‌که دانشگاه آزاد یکی از ثروتمندترین دانشگاه‌های دنیا در حوزه تجهیزات و زیرساخت‌های آزمایشگاهی، فناوری و کارگاهی است، گفت: تجهیزاتی در این دانشگاه وجود دارد که نظیر آن در کشور و کشورهای منطقه به سختی پیدا می‌شود و این ثروت ملی قرار است که در برنامه گام دوم برای همه علاقه‌مندان به همکاری، عرضه شود.

به گزارش ایسنا، دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز یک‌شنبه ۱۵ اسفند ماه در نشست خبری که در خصوص رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد،
ضمن خوشامدگویی و تبریک اعیاد شعبانیه، با اشاره به تاریخ تاسیس این دانشگاه، گفت: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ مصادف با چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه است. مفهوم اربعین، از نظر فرهنگ دینی اسلامی معنای متفاوتی دارد و چهلمین سال، سال بلوغ و بالندگی و رشد و تعالی است.

وی با اشاره به تغییرات دانشگاه‌ها از آموزش محوری به سمت دانشگاه کارآفرین، گفت: دانشگاه‌ها بسته به نیاز روز، فرآیندهای تغییر و تحول زیادی را طی کردند.

دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد: در حال حاضر بزرگ‌ترین دغدغه کشور، موضوع اقتصاد و اشتغال است. امیدواریم دانشگاه آزاد که مولود انقلاب است و شالوده آن بر اساس مبانی انقلاب پایه‌گذاری شده، در نسل سوم و گام دوم به عنوان دانشگاه کارآفرین و اشتغال‌ساز به فعالیت خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، بزرگ‌ترین جبهه دفاع، جبهه اقتصادی است، خاطر نشان کرد: افرادی که در این جبهه می‌جنگند، پیش‌قراولان و نیروهای خط مقدم جنگ هستند و ‌با نیروی کارآمد و کارآفرین و اشتغال نافع،  قطعاً بسیاری از مشکلات کشور از جمله مشکلات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نیز حل می‌شود.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد با اشاره به قصد دانشگاه در پرورش نیروی کارآفرین، گفت: امروز با توجه به شتاب فراوان کشور در حوزه علم و فناوری، دانشگاه آزاد هم عزم کرده که خیلی جدی به دانشگاه حل مسئله و کارآفرین و دانشگاهی که بتواند فرزندان این کشور را برای شغل آماده کند، تبدیل شود.

وی با اشاره به رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد، خاطر نشان کرد: در همین راستا پیشنهادی مطرح شد که با توجه به این که دانشگاه وارد چهلمین سالگرد خود می‌شود، خیلی جدی برای نقش دانشگاه در گام دوم برنامه‌ریزی شود.

دهقانی فیروزآبادی به سند گام دوم انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: در سایه سند متعالی گام دوم که از طرف رهبر انقلاب تبیین شد، دانشگاه هم باید نقش جدی خود را پیدا کند و حرکت کند.

وی افزود: در همین راستا رویدادی به نام رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی تعریف شد و در چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه در خرداد ماه سال آینده به مدت هفت روز برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: پیش آمادگی این رویداد، حدود سه ماه است که آغاز شده و در چهلمین سالگرد تاسیس، تاریخچه‌ای از آنچه در این چهل سال در دانشگاه عرضه شده، ارائه خواهد شد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد، ضمن بیان این که دانشگاه آزاد به دلیل داشتن یک اقلیم گسترده ملی و گستردگی واحدهای دانشگاهی یکی از ثروتمندترین دانشگاه‌های دنیا در حوزه تجهیزات و زیرساخت‌های آزمایشگاهی، فناوری و کارگاهی است، خاطر نشان کرد: تجهیزاتی در این دانشگاه وجود دارد که نظیر آن در کشور و کشورهای منطقه به سختی پیدا می‌شود و این ثروت ملی قرار است که در برنامه گام دوم برای همه علاقه‌مندان به همکاری، عرضه شود.

ادامه دارد

خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا