دانش و فناوری

عضویت و ارتقاء آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام‌نور در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور گفت: با تلاش و پیگیری‌ مجدانه همکاران حوزه آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه پیام‌نور کل کشور، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون، ۹ آزمایشگاه دیگر در این شبکه عضو شده و همچنین ۳ آزمایشگاه، موفق به ارتقاء سطح عضویت خود شده‌اند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدعلی ابراهیمی با اعلام این خبر گفت: شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی ایران با هدف هم‌افزایی توانمندی‌های آزمایشگاهی کشور در حوزه‌های مختلف فناوری‌های پیشرفته و راهبردی، از ابتدای تیرماه سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده است. بخش‌های آزمایشگاهی زیرمجموعه سازمان‌های دولتی و وزارتخانه‌های مختلف، مراکز آزمایشگاهی بخش خصوصی وابسته به انواع مؤسسات تحقیقاتی و آموزش عالی اعم از دانشگاه، پژوهشگاه، مرکز تحقیقاتی و مواردی از این دست، می‌توانند در این شبکه عضو شده و فعالیت کنند.
دکتر ابراهیمی افزود: عضویت آزمایشگاه‌ها در این شبکه آزمایشگاهی موجب بهبود کیفی و افزایش کمی خدمات آزمایشگاهی در حوزه‌های فناوری راهبردی، تسهیل در دسترسی پژوهشگران و صنایع کشور به خدمات آزمایشگاهی، ارتقای دانش فنی کارشناسان آزمایشگاه‌ها از طریق آموزش و به اشتراک‌گذاری تجارب می‌شود.
وی تصریح کرد: با تلاش و پیگیری‌ مجدانه همکاران حوزه آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه پیام‌نور کل کشور، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون، ۹ آزمایشگاه دیگر در این شبکه عضو شده و همچنین ۳ آزمایشگاه، موفق به ارتقاء سطح عضویت خود شده‌اند. در مجموع از سال ۱۳۹۷ تاکنون، ۳۱ آزمایشگاه از ۳۰ مرکز در ۱۷ استان موفق به کسب شرایط لازم برای عضویت در «شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی» معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شده‌اند. سطح عضویت در این شبکه براساس میزان فعالیت هر آزمایشگاه تعیین شده و ارتقا می‌یابند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور یادآور شد: با سپاس از پیگیری‌های مستمر همکاران آزمایشگاه‌های مراکز عضو این شبکه، امید است آزمایشگاه‌های مستعد در سایر مراکز نیز به زودی موفق به عضویت و همکاری با این شبکه شده و باعث ارتقاء سطح مراکز آزمایشگاهی و نیل به اهداف پژوهشی در دانشگاه پیام‌نور و اعتلای ایران اسلامی شوند.

انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا