دانش و فناوری

علیزاده تاکید کرد: ضرورت توجه جدی به جهاد دانشگاهی در برنامه هفتم توسعه

ایسنا/ایلام نماینده استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه چه در سطح ملی و چه استانی باید جهاد دانشگاهی را دید و همچنین توجه جدی به این نهاد انقلابی در پیشبرد برنامه هفتم توسعه امری لازم است.

«بهزاد علیزاده» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با یک رویکرد علمی و جهادی و به واسطه آموزش مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی توانسته است نقش بسزایی در جبران کاستی‌ها و عقب ماندگی‌ها و پیشبرد توسعه و پیشرفت کشور داشته باشد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با محوریت شعار «ما می‌توانیم» و با تکیه بر باور و توان ملی و داخلی و تنوع خدماتش می‌تواند در امر خنثی سازی تحریم‌ها نقش آفرینی کند.

نماینده استان ایلام در مجلس شورای اسلامی افزود: همکاری و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی با جهاد دانشگاهی در راستای فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه و همچنین حمایت مسئولان ملی و بویژه ما نمایندگان در دیدن و توجه به این نهاد بویژه در برنامه هفتم توسعه امری لازم است.

عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: جهاددانشگاهی به عنوان سمبل تولید دانش بنیان و با فعالیت‌های چشمگیری که در این عرصه دارد؛ می‌تواند بواسطه نقش آفرینی در حوزه اقتصاد دانش بنیان و به تبع آن در راستای تحقق شعار سال و رونق کارآفرینی و اشتغال گام‌های موثری را بردارد.

وی خاطر نشان کرد: به عنوان مثال شرکت‌ها و قرارگاه‌های دانش بنیان نظر به خشکسالی‌های اخیر و وضعیت کم آبی کشور با هوشمندسازی بخش کشاورزی و حرکت به سمت کشاورزی علمی از طریق روش‌های جدید و نوین می‌تواند در تامین خودکفایی، پایداری و امنیت غذایی کشور و تقویت بعد اقتصاد کشاورزی نقش پررنگی داشته باشند.

علیزاده گفت: بی شک تحقق شعار سال از مسیر تقویت و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان می‌گذرد و در این مسیر نگاه و ارتباط تعاملی مسئولان ملی و استانی از این نهاد انقلابی (جهاد دانشگاهی) ضرورتی انکارناپذیر است.

انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا