دانش و فناوری

فارس من| پرونده تبعیت شبکه‌های اجتماعی خارجی از قوانین کشور یکبار برای همیشه بسته شود


سردبیر سوژه فارس من می‌گوید: سال‌ها است که مسوولان می‌گویند شبکه‌های اجتماعی باید از قوانین کشور ما تبعیت کنند؛ اما این الزام همیشه در حد حرف باقی مانده است. مسوولان دیگر درباره لزوم تبعیت این شرکت‌ها از قوانین صحبت نکنند و چشم خود را روی آسیب آن ببندند یا اگر به حرفی که می‌زنند باور دارند به گفته خود عمل کنند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه، درخواست فیلتر شبکه‌های اجتماعی را مطرح کرده اند.

این سوژه نخستین بار نیست که از سوی کاربران سامانه فارس من مطرح می شود. آنها دغدغه هایی دارند که هر بار این نگرانی ها در شکل و با بیان جدیدی مطرح می شود.

دغدغه آسیب های شبکه های اجتماعی مجازی به ویژه اینستاگرام از جمله شکایت هایی است که در میان بخشی از کاربران پرتکرار بوده است.

*مهم ترین شبکه های اجتماعی مورد استفاده ایرانی‌ ها خارجی هستند

سردبیر این سوژه در توضیح سوژه خود به خبرنگار فارس، گفت:‌ ریشه بسیاری از ناامنی های اخیر در تحریک های شبکه های اجتماعی خارجی است.

وی گفت: امروز مهم ترین شبکه های اجتماعی مورد استفاده ایرانی ها اینستاگرام، واتس آپ و تلگرام است که مدیریت اغلب این شبکه ها در اختیار آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه های اخیر در کشور، یک بار برای همیشه باید یا فکری برای مدیریت شبکه های خارجی کرد یا به بلاتکلیفی آسیب های آنها پایان داد. 

*وقتی همه افراد با هر سنی به انواع محتواها دسترسی دارند

کاربر دیگری با ثبت سوژه در این باره از استفاده کاربران زیر ۱۸ سال از شبکه اجتماعی اینستاگرام انتقاد کرده است.

او می گوید: بسیاری از آسیب های که از اینستاگرام ناشی می شود به طور خاص جمعیت کودک و نوجوان کشور را در معرض تهدید قرار داده است.

او می گوید: در حال حاضر هم بسیاری از کودکان در هنگام استفاده از اینستاگرام سن خود را به دروغ بالاتر بیان می کنند و به انواع محتواها در دسترس دارد.

*آسیب های شبکه های اجتماعی یکبار برای همیشه تعیین تکلیف شود

سوژه دیگری هم در این باره در سامانه فارس من به ثبت رسیده است که سردبیر آن بر لزوم مسدود کردن نرم‌افزارهای صهیونیستی تاکید کرده است.

سردبیر این سوژه هم می گوید:‌ نرم‌افزارهای صهیونیستی شرکت متا از جمله فیس‌بوک، اینستاگرام و واتسآپ سهم بزرگ بازار شبکه های اجتماعی ایران را در اختیار دارند.

او ادامه می دهد:‌ وقتی بازار کشوری تا این اندازه در اختیار فقط یک شرکت است، طبیعی است که این شرکت باید از قوانین کشور ما تبعیت کند.

او می گوید: سال ها است که گفته می شود شرکت های اینترنتی باید از قوانین ما تبعیت کنند اما این الزام همیشه در حد حرف باقی مانده است. مسوولان یا دیگر درباره لزوم تبعیت این شرکت ها از قوانین ایران صحبت نکنند و چشم خود را روی آسیب های آن ببندند یا اگر معتقد به تبعیت این شبکه ها از قوانین کشور هستند به گفته خود عمل کنند.

به گفته وی، اگر تصمیم برای نحوه برخورد با این شرکت ها قطعی باشد، مسدود کردن و قطع پیامک ورود به آنها ساده خواهد بود. مشکل این است که مسوولان تصمیم جدی درباره این شبکه ها نمی گیرند.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا