دانش و فناوری

فراموشی را می توان تا ۹ سال زودتر شناسایی کرد

با ابداع یک تست نوین؛

محققان یک تست جدید ابداع کرده اند که فراموشی را تا ۹ سال زودتر با ۸۰ درصد دقت پیش بینی می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، کارشناسان امیدوارند یافته های این تحقیق به توسعه تستی برای آلزایمر در چند سال آینده منجر شود که دلیل اصلی فراموشی است.

محققان دانشگاه کویین مری لندن مدعی شده اند روش ابداعی آنها بهتر از تست های حافظه یا اندازه گیری کوچک شدن مغز است، این ۲ روش معمول هستند که به عنوان ابزارهای شناختی این وضعیت به کار می روند.

تست ابداعی آنها هنگامیکه مغز در حالت آماده فعالیت قرار دارد، از آن اسکن می گیرد. این اصطلاح برای زمانی استفاده می شود که مغز روی هیچ فعالیت به خصوصی متمرکز نیست. به گفته آنها این تکنیک پتانسیل آن را دارد که شکاف کلینیکی برای شناسایی افرادی در معرض خطر فراموشی و درمان آنها قبل از واضح شدن علائم را پر کند.

محققان به رهبری پروفسور چارلز مارشال اسکن های مغزی بیش از ۱۱۰۰ نفر از «بیوبانک انگلیس» (مخزن داده حاوی اطلاعات ژنتیکی و درمانی بیش از نیم میلیون نفر شهروند انگلیسی) را بررسی کردند. میان ۱۰۳ نفر مبتلا به فراموشی، ۸۱ نفر اسکن های مغزبین ۵ ماه تا ۸.۵ سال قبل از تشخیص رسمی ابتلا به بیماری را داشتند.

اسکن مغزی آنها نشان دهنده کاهش ارتباط در وضعیت آماده به فعالیت در مقایسه با افرادی داشت که به فراموشی مبتلا نشدند.

به گفته پروفسور مارشال ردیابی فراموش برای توسعه درمان هایی که از بین رفتن سلول های مغزی را معکوس می کند و علائم فراموشی را به وجود می آورند، مهم است. نتایج این تحقیق در ژورنال نیچر منتال هلث منتشر شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا