دانش و فناوری

فضاهای مناسب برای اسکان دانشجویان تدارک دیده شود

ایسنا/زنجان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از اختصاص ۱۰ درصد از درآمد دانشگاه و تملک دارایی برای ساخت خوابگاه دانشجویی خبر داد.

محمدعلی زلفی‌گل، صبح امروز (۲۰ تیرماه) در بازدید از دانشگاه زنجان به همراه رئیس سازمان دانشجویان، در مراسم کنلگ‌زنی خوابگاه متاهلان، با اشاره به اهمیت ایجاد محیط مناسب و امن آموزشی برای نسل جوان، عنوان کرد: وظیفه همه مسئولان و مدیران دانشگاهی است که در راستای ساخت فضای مناسب برای اسکان دانشجویان و امنیت تحصیلی قشر جوان تلاش کنند.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، اظهار کرد: طبق این قانون، این وظیفه بر عهده دانشگاه‌ها است که در راستای تحقق این قانون قدم بردارند.
زلفی‌گل با اشاره به لزوم ایجاد شرایط مناسب برای دانشجویان ارشد و دکتری، بیان کرد: در صورتی که شرایط برای دانشجویان ارشد و دکتری فراهم شود، قطعاً این دانشجویان به ازدواج بموقع ترغیب و تشویق خواهند شد و برای حضور این قشر جوان در کارگاه و آزمایشگاه‌ها لازم است که دغدغه مسکن نداشته باشند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اقدام بسیار مطلوب دانشگاه زنجان برای دانشجویان متاهل، تصریح کرد: این اقدام دانشگاه زنجان برای ایجاد فضای اسکان دانشجویان بسیار ستودنی است و امیدواریم این دسته از اقدامات ادامه‌دار باشد.
به گزارش ایسنا، خوابگاه دانشجویی متاهلی دانشگاه زنجان در مساحت هر طبقه ۵۵۰ مترمربع و در چهار طبقه و هر طبقه شامل ۱۰ واحد شامل موتورخانه مرکزی و سیستم سرمایش کولر آبی با هزینه کل حدود ۶۰ میلیارد تومان احداث خواهد شد.

انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا