دانش و فناوری

فعال‌شدن تنها ۴ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت کشاورزی و شیلات

معاون علمی‌وفناوری رئیس‌جمهوری با بیان اینکه تنها ۴ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی و شیلات فعال شده‌اند، از برنامه‌های این معاونت برای جذب بیشتر شرکت‌ها در این حوزه خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر سورنا ستاری امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه نوآوری و فناوری ایران در جمع خبرنگاران، تاکید کرد: حوزه کشاورزی و شیلات یکی از عرصه‌هایی است که تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در آن پایین است، به گونه‌ای که کمتر از ۴ درصد از شرکت‌ها در این صنعت مشغول به فعالیت هستند. 
وی یکی از اولویت‌های جدی سال جاری معاونت علمی و فناوری را توسعه تعداد و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی از جمله شیلات دانست و ادامه داد: کمیته پیگیری در این زمینه ایجاد شده است که ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه کشاورزی و شیلات را تسریع کند.
ستاری خاطر نشان کرد: بر همین اساس اقدام به جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در این صنعت شدیم. با این رویکرد جدید باید منتظر اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، افزود: حوزه دریا عرصه‌ای است که بسیار مغفول مانده است و در ایران جای کار بسیاری دارد؛ چرا که این حوزه بکر، ظرفیت بالایی در سرمایه‌گذاری و ورود فناوری دارد.
 وی تاکید کرد: در این راستا ما در معاونت علمی تلاش داریم که این حوزه را با استفاده از فناوری توسعه دهیم. 
به گزارش ایسنا، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در این رویداد  از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت شیلات که در نمایشگاه دائمی محصولات ایران ساخت برپاست، بازدید کرد.
برخی از دستاوردهای ارائه شده در این نمایشگاه به این شرح است: 
نسل جدید مکمل‌های خوراکی ماهیان پرورشی  مکمل‌های پروبیوتیک ضدعفونی‌کننده‌های آب مزارع آبزی‌پروری
آب مغناطیسی در پرورش ماهی
نانو ماسک جلبک
سامانه ردیابی گله‌های تون ماهیان
دستگاه جداکننده و شمارنده تخم ماهی
دستگاه غذاپاش آبزیان
دستگاه برداشت میکروجلبک و کود ماهی
فرآوری و تولید پلیمرهای زیستی از جلبک‌های دریایی
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا