دانش و فناوری

قطع ارتباط دانشگاه هارواد با روس ها

پس از حمله روسیه به اوکراین، دانشگاه هاروارد خواستار توقف ارتباط این دانشگاه با روسیه‌ای‌ها شد.

به گزارش ایسنا به نقل از ان‌بی‌سی بوستون، دانشگاه هاروارد طی فراخوانی، از تمام مؤسسات دانشگاهی و اتاق‌های فکر غربی خواست تا هرگونه همکاری با نهادها و حامیان مالی مرتبط با کاخ کرملین را متوقف کنند.

اوله کوتسیوبا، مدیر انتشارات موسسه تحقیقات اوکراینی دانشگاه هاروارد، از جمله امضاکنندگان این طومار بود. او همچنین از دیگر مؤسسات محلی مانند دانشگاه تافتس و مؤسسه فناوری ماساچوست خواست تا روابط خود را با روسیه قطع کنند.

کوتسیوبا گفت: اگر از یک طرف ژست‌های نمادین محکوم کردن را انجام دهید، اما از طرف دیگر میلیون‌ها و میلیون‌ها دلار بگیرید و نام دانشکده و ساختمان‌های خود را به نام الیگارش‌های کرملین روسیه تغییر دهید، نمی‌توانید برتری اخلاقی داشته باشید. ما باید کاری کنیم که ارتباط دانشکده‌ها با روسیه قطع شود و روسی‌ها از جهان منزوی شوند.

دانشکده پزشکی هاروارد در سال ۲۰۱۸ کمک ۲۰۰ میلیون دلاری “لن بلاواتنیک” ( میلیاردر اوکراینی- آمریکایی) را پذیرفت. بلاواتنیک که اکنون شهروند دوگانه ایالات متحده و بریتانیا است، سهام خود را در یک شرکت نفتی روسی در سال ۲۰۱۳ به قیمت ۷ میلیارد دلار فروخت. یکی از ساختمان‌های دانشگاه هاروارد به نام این میلیاردر است و کوتسیوبا حذف اسم او شد.

موسسه فناوری ماساچوست ماه گذشته اعلام کرد که همکاری خود را با موسسه علم و فناوری” Skolkovo” در مسکو به دلیل “اقدامات نظامی غیرقابل قبول” این کشور در حمله به اوکراین متوقف کرده است.

دانشگاه کمبریج نیز برنامه “MIT Skoltech” را که در سال ۲۰۱۱ به عنوان بخشی از تلاش دولت روسیه برای ایجاد یک مرکز علم و فناوری شبیه به دره سیلیکون کالیفرنیا ماساچوست تأسیس شد، خاتمه داد.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا