دانش و فناوری

لزوم افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش‌های صنعتی


معاون اداری و مالی و مدیریت منابع بر لزوم افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش‌های صنعتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، علی خطیبی معاون اداری و مالی و مدیریت منابع در نشست هماهنگی و توسعه همکاری های صنعت و دانشگاه با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درباره کیفیت خودروهای تولیدی افزود: وضعیت خودروهای داخلی به گونه‌ای است که در فرمایشات مقام معظم رهبری منعکس شده است و ایشان همواره تاکید دارند که اقتصاد باید مقاومتی باشد و به تعبیر ایشان اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که اقتصاد کشور نسبت به تکانه‌های بین المللی معاون باشد.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری مسیر رسیدن به اقتصاد مقاومتی را اقتصاد دانش بنیان عنوان کردند.

خطیبی با بیان اینکه مقام معظم در فرمایشات اخیرشان اعلام کردند که مردم نسبت به تولیدات داخل ناراضی هستند، خاطر نشان کرد: ما امروز در این جلسه حاضر شدیم که اعلام کنیم ما به طور کامل در خدمت شما هستیم و توانمندی‌های دانشگاه‌ها که در این جلسه عنوان شد، تنها  بخش کوچکی از ظرفیت‌های علمی دانشگاه ها در صنعت خودرو سازی است.

معاون اداری و مالی و مدیریت منابع با اشاره به این سوال اساسی که چرا کشور در موشک سازی و صنعت نظامی پیشرفت کردیم ولی در خودروسازی نه، یادآور شد: دلایلی در این زمینه مطرح شد ولی یک دلیل دیگر آن این است که ما در  موشک سازی بر لبه مرز دانش حرکت کردیم در غیر این صورت اگر عقب ماندگی در این حوزه داشته باشیم امنیت کشور به مخاطره خواهد افتاد.

وی ادامه داد: این در حالی است که ما در حرکت در مرزهای دانش با دنیا فاصله قابل توجهی داریم و حضور ما در این جلسه به منظور کاهش این فاصله است.

معاون اداری و مالی و مدیریت منابع رتبه ایران در تولید علم در دنیا شانزدهم و در منطقه اول دانست و گفت:ولی ما در زمینه مصرف دانش مشکلاتی داریم و

 

خطیبی به برخی از نمونه ها در این زمینه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۶ دانشکده کشاورزی در کشور داریم ولی یکی از بزرگترین وارد کننده بذور در دنیا هستیم.

وی با تاکید بر این‌که کشور در مصرف دانش داخلی مقاومت دارد، یادآور شد: با برداشته شدن تحریم ها به سمت واردات می رویم ولی در زمان شیوع کرونا که دنیا درهای خودرو به روی ما بستند و حتی از دادن ماسک امتناع کردند، ما نه تنها محصولات پزشکی مرتبط را تولید بلکه آنها را صادر کردیم.

خطیبی با تاکید بر ضرورت توجه به نیروهای انسانی توانمند در دانشگاه های کشور افزوود،:  هر جا که به دانشگاه ها اعتماد شد نیروهای انسانی خوش درخشیدند.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا