دانش و فناوری

مسابقه عکاسی «عکاس دنیای زیرآب ۲۰۲۲» برندگانش مشخص شد

مسابقه «عکاسی دنیای زیر آب» یکی از تماشایی‌ترین مسابقات عکاسی محسوب می‌شود که در آن عکس‌هایی از اقیانوس‌ها گرفته تا دریاچه‌ها و استخرهای شنا به ثبت می‌رسد و در آن‌ها دنیای زیرآب نشان داده می‌شود. حالا برندگان و عکس‌های برتر مسابقه سال ۲۰۲۲ معرفی شده‌اند.

در مسابقه عکاسی دنیای زیر آب، عکس‌های بسیار زیبایی به ثبت رسیده که از جمله آن‌ها می‌توان به تصویری از روبرو شدن با یک کوسه سفید بزرگ و یک نگاه سورئال به یک کشتی غرق شده در سواحل نروژ اشاره کرد. این مسابقه شامل ۱۳ دسته‌بندی مختلف می‌شود که چهار مورد از آن‌ها به طور خاص روی تصاویر گرفته شده در آب‌ها بریتانیا تمرکز دارد.

در مجموع ۴۲۰۰ عکس از ۷۱ کشور جهان به ثبت رسیده که در نهایت جایزه بهترین عکاس دنیای زیر آب به «رافائل فرناندز کابالرو» عکاس اسپانیایی رسید که تصویر فوق‌العاده‌ای از پنج کوسه نهنگ در حال شکار در شب را به ثبت رسانده است.

«توبیاس فردریش» یکی از داوران مسابقه توضیح می‌دهد:

ثبت پنج کوسه نهنگ در یک قاب به طور کلی برای یک عکاس خوش شانسی بزرگی محسوب می‌شود، اما عکاسی از آن‌ها در شب باورنکردنی است. عکاس کار شگفت انگیزی را انجام داده و نه تنها از پنج حیوان عکس گرفته، بلکه توانست آن‌ها را در یک سبک بسیار زیبا قرار دهد و همچنین نورپردازی بسیار خوبی به عکس خود ارائه کرد. همه چیز به خوبی انجام شده و واقعا برنده شایسته امسال بود.

«متی اسمیت» عکاس انگلیسی نیز با ثبت عکسی ترسناک از یک کوسه سفید بزرگ، برنده جایزه عکاس سال بریتانیا شد. عکاس برای گرفتن این عکس خاص چندین سال تلاش کرده بود و در نهایت مجبور شده تا برای رسیدن به دید مورد نظر خود، نگه‌دارنده دوربین از راه دور خود را طراحی کند.

مسابقه <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%b9%da%a9%d8%a7%d8%b3%db%8c'>عکاسی</a>

سایر عکس‌های قابل توجه این مسابقه عکاسی شامل تصویری از یک لاک پشت دریایی غول پیکر و عکسی خاطره‌انگیز با نور فوق‌العاده از کشی غرق شده Tyrifjord در نروژ می‌شود. در گالری زیر بخشی از عکس‌های مسابقه را می‌توانید مشاهده کنید:

دیجیاتو

آگهی
دکمه بازگشت به بالا