دانش و فناوری

موبایل های اندروید ضد سرقت می شوند

گوگل اعلام کرد:

گوگل اعلام کرد فناوری ضد سرقت موبایل های اندروید را نخست در برزیل به کار می گیرد. هنگامیکه موبایل سرقت می شود این فناوری با استفاده از هوش مصنوعی آن را ردیابی و نمایشگر دستگاه را قفل می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، فناوری مذکور هم اکنون در مرحله آزمایشی است و ۳ نوع قفل برای آن مهیا شده است. گوگل در یکی از این قفل ها از هوش مصنوعی استفاده می کند که برای ردیابی سیگنال های حرکات های رایج مرتبط با سرقت و قفل کردن نمایشگر به کار می رود.

ویژگی دوم به کاربر اجازه می دهد با گرفتن شماره موبایل از راه دور نمایشگر دستگاه را قفل کند و چالش امنیتی را از دستگاه دیگری تکمیل کند. حالت سوم شامل قفل کردن خودکار نمایشگر در صورتی است که برای مدتی طولانی بدون دسترسی به اینترنت باقی بماند.

این ویژگی برای کاربران برزیلی موبایل هایی با اندروید نسخه ۱۰ و بالاتر از ماه جولای فراهم می شود. گوگل اعلام کرده است این قابلیت به تدریج در سال جاری برای کاربران کشورهای دیگر نیز عرضه می شود.

ویژگی مذکور در حالی در برزیل ارائه می شود که سرقت موبایل به چالشی فزاینده در این کشور تبدیل شده است. تعداد موبایل های سرقت شده در بزرگترین اقتصاد آمریکای جنوبی در سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۶.۶ درصد نسبت به سال قبل و به حدود یک میلیون دستگاه افزایش یافته است.

دولت برزیل در دسامبر ۲۰۲۳ میلادی اپلیکیشنی به نام Celular Seguro را راه اندازی کرد که کاربران اجازه می دهد سرقت موبایل را گزارش دهند و با استفاده از دستگاهی دیگر دسترسی به موبایلشان را مسدود کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا