دانش و فناوری

موفقیت آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان در تولید «فنل اشباع»

ایسنا/لرستان رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان گفت: آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه، موفق شد «محلول فِنُل اشباع» را که برای طیف وسیعی از کارهای بیولوژیکی، مولکولی، کاربرد دارد تولید کند.

دکتر علی فرمانی اظهار کرد: محلول فنل اشباع برای طیف وسیعی از کارهای بیولوژی مولکولی از جمله استخراج DNA و RNA می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
وی عنوان کرد: در روش استخراج با فنل ترکیبات براساس میزان حلالیت خود از هم جدا می‌شوند و برای استخراج طیف وسیعی از مواد از جمله اسیدهای نوکلئیک کاربرد دارد.
رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان گفت: فنل در آب محلول است؛ بنابراین محلول‌های اشباع از فنل (فنول اشباع) ساخته می‌شوند که در زیست‌شناسی مولکولی کاربرد دارند.
فرمانی ادامه داد: انواع مختلف فنل اشباع عبارت است از: فنل اشباع شده با آب است که pH=۶.۶ داشته و جهت استخراج RNA و DNA مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ نوع دوم: فنل اشباع شده با سیترات است که pH=۴.۳ داشته و در استخراج نوکلئیک اسید کاربرد دارد. نوع سوم فنول اشباع شده با تریس است که pH حدود ۸ دارد و به منظور استخراج DNA به‌کار می رود.
به گزارش ایسنا، آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان زیر نظر معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه، فعالیت می‌کند و محققان، پژوهشگران و علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از این محلول با شماره تلفن ۳۳۱۲۰۶۶۵ زیر تماس بگیرند.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا