دانش و فناوری

نمای شگرف زمین از منظر ایستگاه فضایی بین‌المللی

دو فضانورد روس به تازگی یک پیاده‌روی فضایی موفقیت‌آمیز در ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام داده‌اند و ناسا فیلم‌های قابل توجهی از این ماموریت منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، این ماموریت توسط اولگ آرتمیف(Oleg Artemyev) و دنیس ماتویف(Denis Matveev) اجرا شد و هفت ساعت و ۴۷ دقیقه به طول انجامید.
پیاده‌روی فضایی روز جمعه هشتمین ماموریت این چنینی در ایستگاه فضایی در سال جاری بود و تقریباً سه هفته پس از پیاده‌روی دیگری انجام شد که این دو نفر مجبور به متوقف کردن آن شده ‌بودند زیرا لباس فضایی آرتمیف دچار افت ولتاژ باتری شده بود.
خوشبختانه، چنین مواردی در طول ماموریت اخیر رخ نداد و طبق گزارش ناسا، آرتمیف و ماتویف توانستند تمام فعالیت‌های مورد نظر را در طول زمانی که خارج از ایستگاه فضایی بودند، انجام دهند.
این فعالیت‌ها شامل جابجایی از یک منطقه عملیاتی به یک پنل کنترل خارجی متصل به بازوی رباتیک اروپایی که به تازگی نصب شده است، بود.
آرتمیف، که هشتمین پیاده‌روی فضایی خود را انجام می‌داد به همراه ماتویف که در حال طی کردن چهارمین پیاده‌روی فضایی خود بود، فعالیت‌هایی برای گسترش بوم تلسکوپی استرلا از ماژول زاریا به ماژول پویسک انجام دادند.
این پیاده‌روی فضایی به صورت زنده در کانال یوتیوب ناسا پخش شد و مراحل آن به طور صوتی توضیح داده می‌شد تا مخاطبان بتوانند به طور کامل همه فعالیت‌های فضانوردان را درک کنند.

ناسا همچنین مجموعه‌ای از ویدئوها از این پیاده‌روی را در صفحه توییتر خود منتشر کرده است، از جمله این ویدیو که منظره‌ای از زمین را در فاصله ۲۵۰ مایلی نشان می‌دهد.

فیلمی دیگر به وضوح آرتمیف و ماتویف را در حال کار نشان می‌دهد و بازوی رباتیک اروپایی نیز به خوبی قابل مشاهده است.

در ویدئوی دیگری این دو فضانورد روس در حال کار بر روی گسترش جرثقیل باری استرلا از ماژول زاریا به ماژول پویسک هستند.
اگرچه فضانوردان عمده زمان خود را به شدت متمرکز هستند تا فعالیت‌های لازم را انجام دهند، اما زمانی که ایستگاه فضایی بین‌المللی با سرعت ۱۷۶۰۰ مایل بر ساعت(۲۸۳۰۰ کیلومتر بر ساعت) در حال چرخش است، آن‌ها زمانی را صرف تماشای این شگفتی می‌کنند. چنین سرعتی بدان معناست که ساکنان ایستگاه فضایی بین‌المللی هر ۲۴ ساعت ۱۶ طلوع و غروب خورشید را تجربه می‌کنند.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا