دانش و فناوری

نوکیا دنیای تماس های صوتی را دگرگون کرد

به شکل صدای سه بعدی؛

پکا لوندمارک مدیر ارشد اجرایی نوکیا یک تماس صوتی با استفاده از یک فناوری نوین صوتی و تصویری همه جانبه برقرار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، فناوری نوین صوتی و تصویری همه جانبه (immersive audio and video) کیفیت تماس صوتی را با صدای سه بعدی ارتقا می دهد و در نتیجه کنش و واکنش ها بسیار طبیعی تر خواهند بود.

لوندمارک در این باره گفت: ما آینده تماس های صوتی را نمایش دادیم.

تماس های فعلی با موبایل مونوفونیک هستند که عناصر صوتی فشرده می شوند و صدا با جزییات کمتری پخش می شود اما فناوری جدید صوت سه بعدی را طوری ایجاد می کند که تماس گیرنده با چنان وضوح و شفافیتی می شود که گویی در کنار مخاطب خود در آنسوی خط تلفن قرار دارد.

جنی لوکاندر رییس نوکیا تکنولوژیز در این باره می گوید: این بزرگترین جهش در تماس های صوتی زنده از زمان ارائه فناوری صدای تلفونی مونوفونیک در موبایل های هوشمند و رایانه های امروزی است.

مدیر ارشد اجرایی نوکیا با استفان لندستورم سفیر دیجیتالیزاسیون و فناوری های نوین فنلاند این تماس را برقرار کرد. لوکاندر در مصاحبه ای گفت: این فناوری اکنون به یک استاندارد تبدیل شد، بنابراین تهیه کنندگان شبکه، سازندگان تراشه ها و سازندگان موبایل ها می توانند آن را در محصولاتشان اجرا کنند.

نوکیا این تماس را با یک موبایل هوشمند معمولی در شبکه عمومی 5G برقرار کرد.

از این فناوری علاوه بر برقراری تماس صوتی همه جانبه فرد به فرد، می توان برای برقراری کنفرانس صوتی که در آن صدای شرکت کنندگان براساس موقعیت فضایی آنها جدا می شود، نیز استفاده کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا