دانش و فناوری

نکات‌ مثبت در کنار نقاط ضعف بیان شود

ایسنا/زنجان پرفسور ثبوتی با بیان اینکه نوع انتقادی که در بین‌ ما مرسوم شده تنها انگشت گذاشتن روی کاستی‌ها است، اظهار کرد: نقد خوب است اما همیشه نقاط ضعف را گفتن به معنای نقد نیست بلکه در کنار نقاط ضعف باید به بیان نکات‌ مثبت و قوت نیز پرداخت.

پرفسور یوسف ثبوتی با بیان اینکه نوع انتقادی که در بین‌ ما مرسوم شده تنها انگشت گذاشتن روی کاستی‌ها است و شاید هیچ‌وقت در اینکه کارهای خوبی نیز انجام‌ می‌گیرد، ذهن‌مان را اشغال نمی‌کند، اظهار کرد: نقد خوب است اما همیشه نقاط ضعف را گفتن به معنای نقد نیست بلکه در کنار نقاط ضعف باید به بیان نکات‌ مثبت و قوت نیز پرداخت.
وی شامگاه دیروز (۲ تیرماه) در حاشیه مراسم تجلیل از پرفسور یوسف ثبوتی بنیان‌گذار دانشگاه تحصیلات تکمیلی استان زنجان که به پاس چندین دهه فعالیت علمی وی برگزار شد، با بیان اینکه این نوع انتقاد کردن یک‌ نقض فرهنگی در جامعه به شمار می‌رود، تاکید کرد: نتیجه این موضوع نیز بی‌اعتمادی بسیار وسیعی است که نسبت به همدیگر داریم.
چهره ماندگار ایران با بیان اینکه قانون‌گذاران ما وقتی می‌خواستند قانون را به این کشور بیاورند به موضوع داشتن وجه نظارتی قانون توجه نکردند، افزود: اینکه وجه نظارتی قانون را بسیار بزرگ‌تر از وجه کارگشایی قانون ببینیم به کارمندان ما یاد ندادند.
پرفسور ثبوتی با بیان اینکه قانون باید یک راهنما باشد که مردم بر حسب آن بتوانند کارهای خود را راحت انجام دهند، یادآور شد: از آغاز قانون‌گذاری به ماموران اجرا یاد داده نشده دستورالعمل‌هایی که به مامور اجرا داده می‌شود برای کارگشایی مراجعان و نه وسیله‌های برای جلوگیری از کارهاست.
وی با بیان اینکه ما پنج برابر ژاپن کارمند اداری داریم اما بهره‌وری پایین است، تصریح کرد: برای پشبرد امور باید به همدیگر احترام بگذاریم زیرا اگر احترام همدیگر را داشته باشیم احترام خواهیم دید.
محمدرضا رزاقی با بیان اینکه این شهر با این ظرفیت عظیم باید قدر احیاگران سرمایه‌های خود را بداند، تصریح کرد: غواصان دریادل زنجانی در طول هشت سال دفاع مقدس شاهکار آفریدند.
وی با بیان اینکه ما انسان‌ها زنده به استعداد، توانایی و قابلیت هستیم، تصریح کرد: نقش والدین نیز در این زمینه عبارتست از سرمایه‌گذاری روی استعدادها، قابلیت و توانمندی فرزندان که اگر این موضوع محقق شود به رسالت والدینی خود عمل کرده‌ایم.
رزاقی با اشاره به اینکه در بحث فرزندپروری باید سه اصل رعایت شود که این سه اصل شامل اعتماد کردن به فرزندان، دوست داشتن و حمایت از آنان است، تاکید کرد: نسبت به دانش‌آموزان نیز باید همین رویه را اتخاذ کرد، مطابق آنچه که ما در راه‌اندازی اولین‌ مدرسه نمونه دولتی که در تهران صورت گرفت انجام دادیم که ثمره آن تربیت افرادی بود که موفق به کسب موفقیت‌ها و مدال‌های گوناگون در المپیادهای مختلف شدند.
این مسئول تاکید کرد: پدر و مادرها باید بدانند این سرمایه‌ای که در اختیار دارند به عنوان یک امانت است و اگر به آنها اعتماد نداشته و حمایت نکند خودشان باید پاسخ‌گو باشند.
وی با اشاره به اینکه توسعه زمانی اتفاق می‌افتد که علم‌باوری، انسان‌باوری و آینده‌باوری در تک‌تک ما شکل گیرد، اضافه کرد: هرگاه در ذهن تک‌تک ما این باورها شکل گرفت، باید بدانیم در مسیر توسعه حرکت می‌کنیم که انتهایی نداشته و تنها به یک راه ختم نمی‌شود.
وی با توضیح این مطلب، خطاب به دانش‌آموزان که یادگیری سه مرحله دارد که شامل دریافت، به ذهن سپردن و رشد و یادگیری است، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف باید خودمان تلاش کنیم.در ادامه این مراسم
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا