دانش و فناوری

هدفون مبتنی بر گرفن به بازار می‌آید

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت اورا گرافن، این محصولات اولین درایورهای مبتنی بر گرافن خواهند بود. این دو شرکت درایور ۴۰ میلی‌متری و ۵۰ میلی‌متری را ارائه می‌دهند که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ در دسترس مصرف‌کنندگان خواهند بود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، شرکت اورا گرافن می‌گوید که قبلاً فناوری خود را در محصولات پرچمدار دو شرکت بزرگ الکترونیک مصرفی ادغام کرده است؛ دو شرکتی که از فعالان اصلی و بزرگ در بازار هدفون هستند. عرضه این محصولات جدید می‌تواند پذیرش فناوری شرکت اورا گرافن را تسریع کند.

به گفته شرکت اورا گرافن، درایورهای مبتنی بر گرافن به طور اساسی کیفیت صدا را افزایش می‌دهند، اعوجاج را از بین برده و فشار بلندگو را سه تا چهار برابر بیشتر از محصولات فعلی می‌کنند.

شرکت اورا گرافن آنچه را که به‌عنوان «بزرگترین ورق‌های گرافنی مستقل جهان است و ویژگی‌های جدید این ماده جادویی برای استفاده تجاری چند منظوره را داراست» تولید کرده است. در حال حاضر نشان داده شده‌است که غشاهای GrapheneQ به‌طور قابل توجهی کیفیت صدا را افزایش می‌دهند و مصرف انرژی را برای تولیدکنندگان جهانی لوازم الکترونیکی مصرفی کاهش می‌دهند. کاهش مصرف انرژی یکی از اهداف شرکت‌ها در سراسر جهان است که تأثیر مستقیم و سریع زیست محیطی خواهد داشت. اورا گرافن به سرعت خود را به‌عنوان یکی از جالب‌ترین استارت‌آپ‌های جدید مواد در صنعت برای دستیابی به این هدف نشان داده است.

به نقل از ستاد نانو، تولیدکنندگان هدفون از انواع مختلف مواد برای تولید محصول استفاده می‌کنند که هر یک از آن‌ها در تولید صدا امضای منحصربه‌فرد خود را دارند که ممکن است موجب تغییرات در صدا شوند؛ اما هدفون گرافنی شرکت اورا تعادل را در محدوده صوتی ایجاد می‌کند، این در عمل به چه معناست؟ به این معنی که صدای ایجاد شده توسط هدفون گرافنی واضح‌تر و با کیفیت‌تر بوده و از غنا و عمق خاصی نیز برخوردار است.

منبع ایتنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا