دانش و فناوری

همه‌گیری کرونا خدمات بهداشتی در ۹۰ کشور را مختل کرد


براساس نظرسنجی سازمان جهانی بهداشت در مورد تأثیر همه گیری کووید-۱۹ اختلال در خدمات اولیه بهداشتی، مانند برنامه‌های واکسیناسیون و درمان بیماری هایی مانند ایدز، در ۹۲ درصد از ۱۲۹ کشور گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، براساس نظرسنجی سازمان جهانی بهداشت در مورد تأثیر همه گیری کووید-۱۹ در روز دوشنبه، اختلال در خدمات اولیه بهداشتی، مانند برنامه های واکسیناسیون و درمان بیماری هایی مانند ایدز، در ۹۲ درصد از ۱۲۹ کشور گزارش شده است.

این سازمان در بیانیه‌ای که برای خبرنگاران ارسال شد، گفت: این نظرسنجی که در نوامبر تا دسامبر ۲۰۲۱ انجام شد، نشان داد که خدمات به شدت با پیشرفت اندک یا بدون بهبود نسبت به نظرسنجی قبلی مواجه شده‌اند.

WHO گفت: «نتایج این نظرسنجی اهمیت اقدام فوری برای رسیدگی به چالش‌های عمده سیستم سلامت، بازیابی خدمات و کاهش تأثیر همه‌گیری کووید-۱۹ را نشان می‌دهد».

مراقبت های اورژانسی، که شامل خدمات آمبولانس و اورژانس می شود، در واقع بدتر شد، به طوری که ۳۶ درصد از کشورها اختلالاتی د این زمینه را گزارش کردند؛ همچنین عمل‌های انتخابی مانند تعویض مفصل ران و زانو در ۵۹ درصد کشورها مختل شده است. زمان بندی این نظرسنجی با افزایش موارد کووید-۱۹ در بسیاری از کشورها در اواخر سال ۲۰۲۱ به دلیل نوع بسیار قابل انتقال امیکرون مصادف شد که فشار بیشتری را بر بیمارستان ها وارد کرد.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا