دانش و فناوری

هوش مصنوعی شغل‌های جدید ایجاد خواهد کرد

دهقانی فیروزآبادی در جمع خبرنگاران:

معاون علمی رییس‌جمهور، تهدیدها و فرصت‌های هوش مصنوعی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، «روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی رییس‌جمهور امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هوش مصنوعی شغل‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد و هیچ بعید نیست که ۴۰ تا ۵۰ درصد شغل‌ها را از بین ببرد؛ کما اینکه اقتصاد دیجیتال بسیاری از شغل‌ها را از بین برد و شغل‌های جدید ایجاد کرد.

وی با اشاره به تفاوت هوش مصنوعی با اقتصاد دیجیتال در ایجاد مشاغل جدید افزود: هم قدرت هوش مصنوعی بیشتر است و هم اینکه در زمان کوتاه‌تری، این کار را خواهد کرد؛ از طرفی یک سری فرصت‌ها و شغل‌های جدید نیز ایجاد خواهد کرد.

معاون علمی رییس‌جمهور در ادامه بیان کرد: مجوز ۳ هزار ردیف استخدامی ویژه برای دستگاه‌های اجرایی کشور اخذ شد و از شنبه در سامانه دانا در بنیاد علمی نخبگان اعلام شد و تاکنون نزدیک ۹ هزار و ۸۰۰ نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند.

وی ادامه داد: از این میزان، ۳ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط اولیه هستند که در حال بررسی است و بزودی برای جایابی در دستگاه‌ها اعلام می‌شود. بنابراین امیدواریم امسال هم ۳ هزار شغل دولتی برای نخبگان و استعدادهای برتر داشته باشیم.

دهقانی فیروزآبادی متذکر شد: یکی از اقدامات دیگر که در توافق اولیه با سازمان اداری استخدامی قرار گرفته این است که برای جذب نخبگانی که در دولت جذب می‌شود تا علاقمندی بیشتری به کارشان داشته باشند، یک بخش فوق‌العاده اثربخشی در حقوق‌شان در نظر گرفتیم؛ با توجه به اثربخشی در سازمان خود نظیر افزایش بهره‌وری یا ارائه طرحی که باعث ارتقای کیفیت برنامه‌های سازمان می‌شود، یک جزء حقوقی این‌چنینی داشته باشند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا