دانش و فناوری

هیوندای شایعه توقف توسعه موتورهای احتراقی را رد کرد؛ ادامه تولید بنزینی ها تا ۲۰۳۵

هفته گذشته شایعاتی مربوط به تعطیلی واحد تحقیق و توسعه موتورهای احتراقی شرکت هیوندای منتشر شد و این مسئله باعث شد که خبرنگاران سریعا به سراغ مدیران این شرکت کره‌ای بروند و صحت و سقم این مساله را جویا شوند. هیوندای نیز با رد این خبر اعلام کرده است که این شرکت همچنان متعهد به عرضه محصولات احتراقی است و در کنار آن نیز محصولات تمام برقی را عرضه خواهد کرد.

پیش از این هیوندای اعلام کرده بود که این شرکت زودتر از سال ۲۰۳۵ میلادی توانایی کنار گذاشتن موتورهای احتراق داخلی در بازار اروپا را نخواهد داشت و این مسئله می‌تواند برای بازار آمریکای شمالی نیز تکرار شود.

با توجه به قانون جدید یورو ۷ هیوندای جای کار زیادی برای ارتقای موتورهای احتراقی خود دارد و در نتیجه تعطیلی واحد تحقیق و توسعه آن چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

همچنین هیوندای به دنبال آن است تا سال ۲۰۴۰ میلادی در اکثر بازارهای اصلی خود تنها خودروی برقی به فروش برساند.

هدف دیگر هیوندای عرضه خودروهای هیدروژنی است. سلول‌های سوختی می‌تواند هیوندای را وارد بازار خودروهای سنگین و کشنده کند.

زیرا سلول‌های سوختی می‌توانند نقش بزرگی در برقی سازی خودروهای سنگین وزن بازی کنند.

پیش از این در خبری به سرمایه گذاری سنگین هیوندای در یک استارتاپ تولید باتری‌های حالت جامد پرداخته بودیم.

خودروساز کره‌ای که پله‌های ترقی را در دو دهه اخیر به سرعت طی کرده است. توانسته سهم قابل توجهی از بازار را برای خود کند.

همچنین انتظار می‌رود که با افزایش محصولات مدرن و جدید در کنار برند لوکس آن یعنی جنسیس بتواند چالش‌های اساسی برای دیگر برندهای لوکس بازار ایجاد کند.

سری N محصولات هیوندای که شامل خودروهای با عملکرد بالا هیوندای می‌شود در سال‌های گذشته موفق بوده است. این بخش با هدایت آلبرت بیرمان مدیر سابق بخش M Power توانست نام هیوندای را در بین خودروهای با عملکرد بالا باز کند.

دیجیاتو

آگهی
دکمه بازگشت به بالا