دانش و فناوری

پشتیبانی امانوئل مکرون از ممنوعیت موبایل برای کودکان زیر ۱۱ سال

با تاکید بر خطرات شبکه های اجتماعی؛

امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه از ممنوعیت موبایل برای افراد زیر ۱۱ سال و شبکه های اجتماعی زیر ۱۵ سال پشتیبانی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، رییس جمهور فرانسه از پیشنهادات گزارشی درباره تاثیر فضای مجازی بر جوانان که به توسط کمیسیونی از کارشناسان به کاخ الیزه ارائه شده، پشتیبانی کرده است.

او در یک کنفرانس خبری مربوط به کمپین انتخابات پارلمانی زودهنگام گفت: تمام کارشناسان معتقدند اعتیاد به فضای مجازی پیش زمینه مشکلات مختلف از جمله آزار، خشونت، رها کردن مدرسه و غیره است.

در حال حاضر طرح ممنوعیت شبکه های اجتماعی برای افراد زیر ۱۵ سال در برنامه دولت فرانسه برای انتخابات اتحادیه اروپا گنجانده شده است. مکرون طی سخنرانی خود در ماه آوریل از ایده نظارت والدین بر استفاده کودکان کمتر از این سن از شبکه های اجتماعی دفاع کرده بود.

با این وجود قابلیت اجرای چنین اقدامی باید تعریف شود. مارینا فراری وزیر اقتصاد دیجیتال فرانسه در آوریل جلسه ای با روسای شرکت های بزرگ فناوری برگزار کرد تا درباره راه حل های فناورانه برای کنترل سن کاربران اینترنت گفتگو کند.

تیری برتون کمیسیونر امور داخلی بازارهای اتحادیه اروپا در نامه ای که در اواسط آگوست سال گذشته ارسال شده بود، از دولت فرانسه برای ارائه لایحه ممنوعیت شبکه های اجتماعی برای کاربران کمتر از ۱۵ سال انتقاد کرده بود زیرا به اعتقاد او این قانون با چهارچوب حقوقی اتحادیه اروپا تضاد دارد.

در فرانسه ابزارهایی برای محدودسازی مدت زمانی که افراد زیر سن قانونی از فضای مجازی استفاده می کنند روی برخی اپلیکیشن ها و موبایل ها فراهم است و همین طور در وب سایت دولت نیز فهرست شده اند.

والدین می توانند مدت زمانی که کودکانشان در اپ های شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام و تیک تاک می گذرانند را محدود کنند و محدودیت های ارتباطی آنلاین روی آیفون یا کنسول های بازی نصب کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا