دانش و فناوری

کووپارس رازی در انتظار انعقاد قرارداد برای تحویل ۴میلیون‌ دوز

سخنگوی موسسه تحقیقات و واکسن‌سازی رازی گفت: اکنون ۴ میلیون دوز از این واکسن را به تولید رسانده ایم ولی هنوز قراردادی با وزارت بهداشت منعقد نکردیم.

دکتر محمد حسین فلاح مهرآبادی به خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت قرارداد های تحویل واکسن رازی کووپارس گفت: از همان ابتدا قراردادی با وزارت بهداشت و هیات امنای ارزی منعقد کردیم که قرار بود 5 میلیون دوز به تولید برسانیم.

وی افزود: این 5 میلیون دوز را بدون پیش پرداخت تولید کردیم و تحویل وزارت بهداشت دادیم اما هنوز مبلغی بابت این موضوع دریافت نکردیم.

فلاح مهر آبادی با بیان اینکه تولید بیشتر این واکسن منوط به درخواست وزارت بهداشت است و ما می توانیم مطابق تعهدات اعلام شده تولید داشته باشیم، گفت: اما در این میان پیگیر هستیم که قرارداد دوم را با وزارت بهداشت و هیات امنای ارزی منعقد کنیم.

سخنگوی موسسه تحقیقات سروم و واکسن سازی رازی با تاکید بر اینکه اکنون ۴ میلیون دوز دیگر به تولید رسانده ایم ولی هنوز قراردادی منعقد نکردیم، گفت: قرارداد دوم هنوز منعقد نشده ولی واکسنها به تولید رسیده اند و لازم است قبل از پایان تاریخ انقضای این واکسن ها قرار داد منعقد شود تا اماده برای تزریق شوند.

وی تاکید کرد: واکسن ها تاریخ انقضا دارند و می توان تا یکسال از آنها استفاده کرد. اما زمانیکه تا هفتاد درصد از تاریخ آن باقی مانده باشد می توانیم استفاده کنیم.

فلاح مهر آبادی تاکید کرد: حتما باید این ۴ میلیون دوز به مصرف برسند تا بتوانیم تولید بعدی را در پیش بگیریم.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا